لیست همه مک هایی که اپل در حال توسعه آن‌هاست فاش شد - تکفارس 
لیست همه مک هایی که اپل در حال توسعه آن‌هاست فاش شد - تکفارس 
لیست همه مک هایی که اپل در حال توسعه آن‌هاست فاش شد - تکفارس 

لیست همه مک هایی که اپل در حال توسعه آن‌هاست فاش شد

افشین نوری
۶ تیر ۱۴۰۲ - 08:33
اپل

اپل اخیرا با برگزاری رویداد WWDC 2023 از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد و حالا یک گزارش جدید لیست همه مک‌هایی که این شرکت در حال کار روی آن‌هاست فاش کرده است.

مارک گورمان تحلیلگر مطرح بلومبرگ در گزارش جدید خود گفته است که اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ چند سورپرایز جدید در دستگاه‌های مک خواهد داشت.

یک از این دستگاه‌های یک آی‌مک بزرگ خواهد بود که به‌گفته گورمان از یک نمایشگر بیش از ۳۰ اینچی بهره خواهد برد. این دستگاه احتمالا یک آی‌مک پرو یا نسخه بزرگتر آی‌مک ۲۴ اینچی خواهد بود.

اپل مدل‌ آی‌مک پرو را در سال ۲۰۲۱ متوقف کرد و زمانی که اپل سال گذشته یک آی‌مک ۲۴ اینچی معرفی کرد گفته می‌شد که احتمالا نسخه بزرگتر این آی‌مک به‌زودی ارائه خواهد شد. البته این اتفاق نیفتاد و حتی به نظر می‌رسید که این نسخه هرگز معرفی نشود. اما حالا گورمان ادعا کرده است که یک آی‌مک غول‌پیکر برای افرادی که می‌خواهد فضای بیشتری رپی صفحه‌نمایش داشته باشند در راه است.

این تحلیلگر گفته است که آی‌مک ۲۴ اینچی نیز ممکن است در سال ۲۰۲۳ یک ارتقا داشته باشد. این دستگاه از سال ۲۰۲۱ هیچ ارتقایی نداشته و از تراشه قدیمی M1 استفاده می‌کند. اپل می‌تواند این آی‌مک را در بخش‌های مختلفی ارتقا دهد و آن را به‌روزرسانی کند.

گورمان همچنین گفته است که سری مک بوک هم مدل‌های جدیدی به خودش خواهد دید، بطوریکه هم‌اکنون دو مدل جدید مک وک ایر در حال توسعه هستند و یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M3 نیز در دست ساخت است.

همچنین مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی هم ارتقا خواهد یافت و با تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس به‌روزرسانی خواهند شد. این تراشه‌ها سرعت قابل‌توجهی را نسبت به M2 پرو و M2 مکس به ارمغان خواهند آورد. تراشه M3 نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به همه آن‌ها خواهد داشت.

گورمان در ادامه گفته است که اپل نسل چهارم آیپد پروهای خود را با نمایشگر OLED ارائه خواهد کرد و در کنار آن‌ها یک آیپد ایر جدید برای جایگزین کردن آیپد ایر فعلی با تراشه M1 معرفی خواهد کرد.

ما همچنین انتظار داریم که اپل ارتقاهایی را در گوشی‌های آیفون ۱۵ و ساعت‌های اپل واچ سری ۹ خود ارائه کند. نسخه‌های جدید ایرپاد پرو و اپل تی‌وی نیز ظاهرا در حال توسعه هستند. در هر حال باید ببینیم اپل برای امسال چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید