HyperOS: پنج مشکلی که شیائومی باید در پوسته اندروید جدید خود برطرف کند - تکفارس 
HyperOS: پنج مشکلی که شیائومی باید در پوسته اندروید جدید خود برطرف کند - تکفارس 
HyperOS: پنج مشکلی که شیائومی باید در پوسته اندروید جدید خود برطرف کند - تکفارس 

HyperOS: پنج مشکلی که شیائومی باید در پوسته اندروید جدید خود برطرف کند

محمد صداقت
۸ آبان ۱۴۰۲ - 00:51
شیائومی هایپر او اس

HyperOS در مقایسه با MIUI تغییر چندانی نکرده است؛ به‌هرحال در این مقاله می‌توانیم روند شکل‌گیری این پوسته را مشاهده کنیم.

شیائومی تایید کرد که دیگر قرار نیست از به‌روزرسانی MIUI 15 برای گوشی‌های جدیدش استفاده کند و می‌خواهد یک پوسته‌ی اندرویدی به نام HyperOS را در دسترس قرار دهد. نام جدید به‌روزرسانی جامع‌تری را در مقایسه با پوسته‌های قبلی نرم‌افزار شیائومی نشان می‌دهد.

ما قبلا چند اسکرین شات لو رفته از HyperOS را مشاهده کردیم اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. بنابراین اکنون می‌خواهیم به مواردی بپردازیم که شیائومی باید در HyperOS برطرف کند.

۱. یک پوسته جهانی برای کاربران جهانی

یک پوسته جهانی برای کاربران جهانی
یک پوسته جهانی برای کاربران جهانی

ما قبلا نظرات خود را درباره‌ی الهام ظاهری MIUI از IOS بیان کرده‌ایم اما لازم است که آن‌ها را تکرار کنیم. این ظاهر برای کاربران چینی خوشایند است اما شیائومی باید طراحی اورجینال تر و بهتری را برای مخاطبان جهانی ارائه دهد. اسکرین شات های لو رفته عکس این قضیه را نشان می‌دهند. اما هنوز هم می‌توانیم امیدوار باشیم (حتی اگر این مساله در نسخه‌ی اول HyperOS برطرف نشود، می‌توان برای نسخه‌های بعدی آن امیدوار بود).

HyperOS باید ویژگی‌های جهانی بیشتر و تبلیغات سیستمی کمتری ارائه دهد. شیائومی در طی این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای کاهش تبلیغات انجام داده اما هنوز می‌تواند آن‌ها را کمتر کند. در کل پس از نصب هر برنامه به یک صفحه نمایش‌دهنده‌ی تبلیغات نیاز داریم؟ خیر، نیازی نداریم.

۲. به‌روزرسانی سریع‌تر

به‌روزرسانی سریع‌تر
به‌روزرسانی سریع‌تر

شیائومی اخیرا به‌روزرسانی‌های خود را برای گوشی‌های پرچم‌دار افزایش داده است. برای مثال سری شیائومی ۱۳T اکنون چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه داده است. این تصمیم مطابق سیاست‌های به‌روزرسانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و OPPO است. البته هنوز راهی برای بهبود وضعیت به‌روزرسانی شیائومی وجود دارد که شامل سرعت عرضه است.

ما توقع داریم که شیائومی با ظهور HyperOs به‌روزرسانی‌های سیستمی سریع‌تری در سراسر جهان ارائه دهد. سفارشی‌سازی گسترده‌ی پوسته به معنای آن است که به‌روزرسانی‌ها بیش‌تر طول می‌کشند. اما اگر سامسونگ می‌تواند این کار را برای One UI انجام دهد، شیائومی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. هردوی آن‌ها قدرت کافی برای انجام این کار را دارند.

۳. نرم‌افزارهای زائد کمتر

نرم‌افزارهای زائد کمتر
نرم‌افزارهای زائد کمتر

شیائومی به کاربران امکان می‌دهد که نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده را حذف کنند. اما آیا می‌دانید چه چیزی از حذف این نرم‌افزارهای زائد بهتر است؟ این که کلا وجود نداشته باشند.

لطفا نرم‌افزارهای زائد کمتری در HyperOs ارائه دهید. ما واقعا به تعداد زیادی برنامه‌ی از پیش نصب‌شده که خدمات گوگل را کپی می‌کنند، نیازی نداریم. نظر ما درباره‌ی نرم‌افزارهای زائد شخص ثالث نیز همین طور است.

۴. بهینه‌سازی کمتر باتری

بهینه‌سازی کمتر باتری
بهینه‌سازی کمتر باتری

برندهای چینی روند بهینه‌سازی باتری را سال‌ها پیش آغاز کردند که این روزها توسط همه تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی مورد استقبال قرارگرفته است. با این حال برخی از برندها در بهینه‌سازی باتری‌ها خیلی تهاجمی عمل می‌کنند و باعث اختلال عملکردهای حیاتی برنامه‌ها و اعلان‌ها می‌شوند. در نهایت ممکن است که زنگ ساعت خود را از دست بدهید زیرا تلفن اندرویدی برنامه‌ی هشدار شما را غیرفعال می‌کند.

شیائومی در طی سال‌های اخیر این رویکرد را کاهش داده است که باعث می‌شود شرکت‌هایی مانند سامسونگ متخلف شناخته شوند. به‌هرحال هنوز هم در برخی از گوشی‌های شیائومی این مورد به‌صورت غیرقانونی اجرا می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که فضایی برای HyperOS وجود دارد تا بتواند رویکرد آرام‌تری برای بهینه‌سازی باتری ارائه دهد.

۵. رویکرد بهبودیافته برای حفظ حریم خصوصی

رویکرد بهبودیافته برای حفظ حریم خصوصی
رویکرد بهبودیافته برای حفظ حریم خصوصی

MIUI شیائومی در مورد حریم خصوصی مانند iOS عمل نمی‌کند. سیاست‌های اختیاری زیادی به جز قرارداد کاربر و سیاست حفظ حریم خصوصی (دستگاه‌های POCO هر دو مورد را دارند) وجود دارد. شیائومی از به کار بردن سیاست‌هایی برای شخصی‌سازی تبلیغات، عیب‌یابی و توافق‌نامه کاربران برای برنامه‌های از پیش نصب‌شده شرمنده نیست.

کاربرانی که برای اولین بار از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است که از میزان این توافق‌نامه‌ها احساس ترس کنند. چرا یک برنامه پاک‌کننده تلفن یا تم وجود دارد که به امضای قرارداد حفظ حریم خصوصی نیاز دارد؟

زمان آن فرا رسیده است که شیائومی این سیاست‌ها و توافق‌نامه‌ها را با هدف آسان‌تر کردن و شفاف‌تر کردن کارها برای مصرف‌کنندگان، یکپارچه کند. علاوه بر آن دوست داریم که تلاش برای بهبود حریم خصوصی در سراسر جهان و جمع‌آوری داده‌ها در HyperOS را مشاهده کنیم.

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید