شیائومی امسال ۱۰۰ هزار خودرو SU7 به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 
شیائومی امسال ۱۰۰ هزار خودرو SU7 به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 
شیائومی امسال ۱۰۰ هزار خودرو SU7 به بازار عرضه می‌کند - تکفارس 

شیائومی امسال ۱۰۰ هزار خودرو SU7 به بازار عرضه می‌کند

فرشاد مکوندی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 22:08
خودرو SU7

شرکت شیائومی برنامه دارد تا در سال جاری میلادی، ۱۰۰ هزار خودرو SU7 به بازار عرضه کند و سرعت تحویل این خودرو به مشتریان را افزایش دهد.

اولین خودرو شرکت شیائومی که با نام SU7 معرفی و عرضه شده است، می‌تواند دنیای خودروهای الکتریکی را تکان دهد. این خودرو نه تنها ارقام پیش‌سفارش قابل‌توجهی را به دست آورده است، بلکه با توجه به تعداد پیش‌سفارش‌های این خودرو، شرکت شیائومی وعده داده است که تعداد قابل‌توجه ۱۰۰ هزار خودرو را در اولین سال تولید آن، به مشتریان تحویل می‌دهد.

تنها چند هفته پس از عرضه این خودرو در بازار چین، تعداد سفارشات خودرو SU7 از ۷۰ هزار نسخه فراتر رفت. بنیانگذار شرکت شیائومی این فروش چشمگیر را به اعتماد مصرف کننده و قدرت برند شیائومی نسبت داده است.

در گذشته این شرکت قصد داشت تا تولید خودروی خود را به ۶ هزار دستگاه در ماه برساند، اما اینکار به معنی زمان انتظار طولانی برای دریافت سفارش توسط مشتریان این شرکت بود. سپس این شرکت هدف ماهیانه خود را مورد بازنگری قرار داد و اکنون تولید خودرو SU7، به بیش از ۱۰ هزار دستگاه در ماه افزایش یافته است.

خودرو SU7 شیائومی در سه نسخه معرفی شده است: مدل استاندارد این خودرو با قیمت ۲۷,۸۰۰ یورو، نسخه پرو با قیمت ۳۱,۶۰۰ یورو و مدل پیشرفته مکس که با قیمت ۳۸,۶۰۰ یورو قابل سفارش است. همچنین تعداد محدودی نسخه Founders Edition در ابتدا برای کسانی که سرعت تحویل خودرو را به گزینه‌های سفارشی‌سازی آن ترجیح می‌دهند، قابل سفارش بود.

شرکت شیائومی قبلاً وعده داده بود که در فاز اول، کارخانه‌ی الکتریکی مستقر در پکن، ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو را به خود اختصاص خواهد داد. این تعداد قرار است با توسعه این کارخانه افزایش پیدا کند، اما در حال حاضر، می‌تواند تولید خوردو SU7 را حداقل تا سال ۲۰۲۵ محدود کند.

در حال حاضر تحویل مدل‌های استاندارد و مکس خودرو شیائومی در حال انجام است و نسخه پرو این خودرو در اواخر ماه مه به مشتریان این شرکت تحویل داده خواهد شد. اگر خودرو SU7 بتواند به فروش خوب خود در آینده ادامه دهد، بازار خودروهای برقی ممکن است شاهد تغییرات بزرگی در آینده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید