اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ متعلق به شیائومی خواهد بود - تکفارس 
اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ متعلق به شیائومی خواهد بود - تکفارس 
اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ متعلق به شیائومی خواهد بود - تکفارس 

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ متعلق به شیائومی خواهد بود

افشین نوری
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 19:22
شیائومی اسنپدراگون ۸ نسل ۴

به نظر می‌رسد شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که یک گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را معرفی خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، احتمالا شیائومی ۱۵ اولین گوشی دنیا خواهد بود که از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد.

این تراشه هنوز معرفی نشده است و گفته می‌شود اواخر سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. بر اساس اطلاعات امروز، بعد از شیائومی شرکت‌های وان پلاس و IQOO از این تراشه در گوشی‌های خود استفاده خواهند کرد.

البته سامسونگ هم به احتمال زیاد از این تراشه در داخل گوشی‌های سری گلکسی S25 بهره خواهد برد که ممکن است نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باشد.

طبق شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

لازم به ذکر است، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و نسبت به نسل قبلی خود ۳۰ درصد افزایش قدرت پردازشی و ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید