۱۰ شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر - تکفارس 
۱۰ شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر - تکفارس 
۱۰ شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر - تکفارس 

۱۰ شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

مهدی حلوائی
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 09:00
10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

بدون شک شوخی کردن یکی از مواردی در زندگی است که بیشتر انسان‌ها به آن علاقه دارند و روزانه شاهد به‌کارگیری آن در فرم‌های مختلف هستیم اما آیا شما نسبت به شوخی‌های مرتبط با کامپیوتر آشنایی دارید؟ در این مقاله به معرفی ۱۰ شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر خواهیم پرداخت.

۱. تصویر نمایشگر را سر و ته کنید

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

این شوخی جزئی باعث خواهد شد تا کار با کامپیوتر به سختی فتح اورست باشد!

ویندوز: در صفحه‌ی دسکتاپ کلیک راست کرده و پس از ورود به بخش Display Settings از منوی Display Orinetation گزینه‌ی Landscape (flipped) را انتخاب کنید.

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

مک: کلید Option را نگه داشته و وارد صفحه‌ی System Preferences شوید. همزمان با نگه داشتن کلید Option وارد بخش Displays شده و سپس با انتخاب گزینه‌ی Rotation، صفحه را سر و ته کنید.

۲. نشان‌گر موس را برای همیشه به حرکت در آورید

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

این شوخی ساده باعث خواهد شد تا شخص مورد نظرتان فکر کند که سیستم او هنگ کرده است! حرکت دائمی نشان‌گر موس برای بسیاری از افراد ناخوشایند بوده و استفاده از این شوخی می‌تواند لحظات شادی را (فقط برای شما) به همراه داشته باشد.

ویندوز: از بخش Settings و سپس Mouse وارد صفحه‌ی Pointers شده و نشان‌گر Normal را به Working تغییر دهید.

مک: شوخی یادشده در سیستم‌عامل مک قابل اجرا نیست اما شما می‌توانید با ورود به بخش System Preferences و Accessibility و نهایتاً Display سایز نشان‌گر را تا حد ممکن بزرگ کنید. شما همچنین می‌توانید رنگ تصویر را تغییر داده و کنتراست آن را تا حد ممکن افزایش دهید.

۳. گزینه‌ هایی را به سیستم تصحیح خودکار اضافه کنید

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

این شوخی به ظاهر ساده می‌تواند برای قربانی شما به شدت آزاردهنده باشد. هدف اصلی در این شوخی، اضافه کردن کلمه‌ای به سیستم تصحیح خودکار صفحه کلید است تا جای یک کلمه‌ی پرکاربرد استفاده شود. شما می‌توانید برای تاثیر بیشتر، با تغییری کوچک در کلمه‌ی درست، نگارش آن را به شکل غلط بنویسید تا در نگاه اول قابل مشاهده نباشد.

ورد در ویندوز: از بخش File وارد قسمت Option و سپس Proofing شوید و از صفحه‌ی AutoCorrect تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید.

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

ورد در مک: Word > Preferences > Autocorrect

مک: ابتدا وارد بخش System Preferences شده و سپس با ورود به بخش‌های Keyboard و Text روی علامت مثبت در پایین صفحه کلیک کنید.

گوگل داکس: ابتدا وارد بخش Tools شده و سپس با بازکردن بخش Preferences از منوی Substitutions گزینه‌ی Automatic substitution را فعال کنید.

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

اندروید: از بخش Settings وارد Language & Input شده و در صفحه‌ی Google Keyboard گزینه‌های Text Correction و Personal Dictionary را انتخاب کنید.

آیفون: ابتدا وارد بخش Settings شده و سپس از منوی General وارد بخش Keyboard شوید (از فعال بودن autocorrect مطمئن شوید). در آخر نیز از بخش Text Replacement گزینه‌ی Add your corrections را انتخاب کنید.

۴. تغییر چیدمان صفحه کلید به DVORAK

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

این شوخی به تلاش بسیار کمی نیاز داشته و شما می‌توانید تنها با تغییر چیدمان صفحه‌ کلید به DVORAK، روز را برای افرادی که با این چیدمان آشنایی ندارند سخت کنید.

برای انجام این کار، ابتدا وارد بخش Settings شده و سپس با ورود به بخش Region and Language از منوی Keyboard و سپس Change Keybaords گزینه‌ی Add را انتخاب و سپس چیدمان DVORAK را فعال کنید. بد نیست که در همین حال، صفحه‌ی Language Tab را نیز برعکس کرده و آن را مخفی کنید.

۵. سنسور موس را با یک پیام مسدود کنید

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

۶. استفاده از والپیپر صفحه شکسته

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

شوخی‌های ساده در برخی مواقع می‌توانند تاثیری مشابه شوخی‌های پیچیده داشته باشند. هرچند که نصب یک والپیپر صفحه شکسته در سیستم افراد مورد نظر شما بدون شک آن‌ها را شوکه خواهد کرد اما شما می‌توانید با گرفتن یک اسکرین شات از صفحه اصلی و سپس چسباندن والپیپر یادشده به بخشی از آن باعث شوید تا تاثیر این شوخی چند برابر شود.

۷. استفاده از اپلیکیشن زمان بندی وظایف برای بازکردن مکرر صفحات

تصور کنید که هر چند دقیقه یک صفحه مشخص در مرورگر شما باز شود. بدون شک چنین شرایطی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. حالا تصویر کنید که شما سعی دارید تا این مشکل را رفع کنید اما راه حلی برای آن پیدا نکنید.

استفاده از اپلیکیشن زمان‌بندی وظایف (Task Scheduler) دقیقاً همین کار را برای شما انجام خواهد داد. شما می‌توانید با ساخت یک وظیفه‌ی جدید، انتخاب مرورگر و تعیین زمان بازشدن صفحه‌ی مورد نظر در مرورگر یادشده باعث سردرگمی قربانی خود شوید.

۸. تغییر افکت های صوتی سیستم

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

این شوخی برای افرادی مناسب است که وقت زیادی ندارند. شما می‌توانید چند فایل wav. را دانلود کرده و از بخش کنترل پنل، آن‌ها را جایگزین افکت‌های صوتی سیستم شخص مورد نظر کنید. شما همچنین می‌توانید در صورتی که زمان کافی داشته باشید، تغییراتی را در فایل‌های صوتی خود ایجاد کرده و یا حتی آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

۹. استفاده از والپیپر با آیکون های مخفی

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

در این شوخی، ابتدا تصویری از صفحه‌ی دسکتاپ شخص مورد نظر را ثبت کرده و آن را به عنوان والپیپر مورد استفاده قرار دهید. سپس آیکون‌ها و نوار وظیفه‌ی سیستم را مخفی کنید. در نگاه اول، همه چیز کاملاً درست به‌نظر خواهد رسید اما حرکت نشان‌گر موس روی آیکون‌ها و یا تلاش برای بازکردن آن‌ها کاملاً بی‌نتیجه خواهد بود. روش دیگر، ثبت تصویر از صفحه‌ی دسکتاپ، تغییر مکان آیکون‌ها، ثبت تصویر از دسکتاپ و انجام چندین و چندباره‌ی این کار تا ساخت دسکتاپی شلوغ و به‌هم‌ریخته است.

۱۰. اتصال موس و کیبورد بی سیم و کنترل سیستم از راه دور

10 شوخی برتر مرتبط با کامپیوتر

مدت‌ها پیش برنامه‌های شبیه به تروجانی وجود داشت که امکان کنترل سیستم‌های هدف را در اختیار کاربران قرار می‌داد اما امروزه چنین شوخی‌هایی قابل اجرا نیست. با این وجود، شما می‌توانید با اتصال یک موس و کیبورد به کامپیوتر شخص مورد نظر خود سیستم آن را تحت کنترل بگیرید.

بدون شک اجرای ناخواسته‌ی اپلیکیشن‌ها و یا تایپ‌کردن پیام‌های عجیب در سیستم می‌تواند باعث خنده‌ی شما و سردرگمی شخص مورد شوخی قرارگرفته شود!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید