شایعه: مک پرو بعدی اپل با تراشه M2 اکستریم احتمالاً معرفی نخواهد شد - تکفارس 
شایعه: مک پرو بعدی اپل با تراشه M2 اکستریم احتمالاً معرفی نخواهد شد - تکفارس 

شایعه: مک پرو بعدی اپل با تراشه M2 اکستریم احتمالاً معرفی نخواهد شد

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 07:02
مک مینی

اپل ظاهرا قرار است در سال ۲۰۲۳ مک‌های جدیدی معرفی کند و از الان شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود دارد. 

اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال ساخت یک مک پرو با تراشه M2 اکستریم است اما حالا یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان گفته است که اپل در این دستگاه از تراشه بسار قدرتمند M2 اکستریم ‌استفاده نخواهد کرد بلکه از تراشه M2 اولترا در آن بهره خواهد جست. 

تراشه M2 اکستریم ظاهرا قرار بود ترکیبی از دو تراشه M2 اولترا با ۴۸ هسته پردازشی و ۱۵۲ هسته گرافیکی  باشد تا عملکرد فوق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورد، اما به نظر می‌رسد که اپل در ساخت آن به مشکلاتی برخورد کرده است. به‌گفته گورمان پیچیدگی ساخت این تراشه باعث شده تا اپل تولید آن را کنار بگذارد و به جای آن از تراشه M2 اولترا در مک پرو آینده خود استفاده کند. 

تراشه M2 اولترا دارای ۲۴ هسته پردازشی و ۷۶ هسته گرافیکی خواهد بود و‌ از ۱۹۲ گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی خواهد کرد. به گفته گورمان اپل امسال یک مک پرو جدید با تراشه M1 آماده‌ی معرفی داشته است اما آن را به خاطر توسعه مک پرو قدرتمندتری با تراشه M2 اکستریم ارائه نکرده است. حالا به نظر می‌رسد این آرزوی اپل بر باد رفته است و باید ببینیم که این شرکت برای سال آینده چه تصمیمی می‌گیرد. 

اپل گورمان گفته است که اپل سعی خواهد کرد تا سایر مشخصات مک پرو بعدی خود را ارتقا ببخشد و از رم و حافظه بیشتری در آن استفاده کند. در هر حال، هنوز هیچ چیز قطعی نیست و باید تا بهار سال آینده صبر کنیم‌.

انتظار می‌رود اپل در کنار مک پرو بعدی خود چندین لپ تاپ مک بوک نیز معرفی کند. 

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.