بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام - تکفارس 
بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام - تکفارس 
بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام - تکفارس 

بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام

سید محمد معلمی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 18:30
بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام - تکفارس 

انگار همین دیروز و سال ۲۰۱۰ بود که نسخه iOS اینستاگرام عرضه شد و پس از آن کاربران اندرویدی نیز توانستند نسخه آن را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنند.

پس از مدتی از انتشار این اپلیکیشن، فیسبوک تصمیم گرفت تا اینستاگرام را با قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کند.

در آن زمان، اینستاگرام به خاطر ویژگی اشتراک‌گذاری تصاویر میان کاربران محبوبیت داشت و پس از مدتی قابلیت‌های دیگر مانند امکان افزودن استوری (قابلیت کپی شده از اسنپ‌چت) و . . . را نیز اضافه کرد.

امروز اما، اینستاگرام گزارش داد که در ماه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و شاخص رشد آن حدود ۵ درصد در هر سه‌ماهه سال است که باعث شده رقبایی مانند اسنپ‌چت و صاحب خود، فیسبوک را پشت سر بگذارد.

پیش از این یعنی در سه‌ماهه اول سال، شاخص رشد روزانه کاربران اسنپ‌چت حدود ۲٫۱۳ درصد بود که به معنای ۱۹۱ میلیون عضو فعال می‌باشد. در فیسبوک نیز شاخص رشد حدود ۳٫۱۴ بوده است و این یعنی ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون کاربر فعال در ماه.

اگرچه فیسبوک آمار دقیقی از گردش مالی اینستاگرام نمی‌دهد، ولی eMarketer انتظار دارد که این شبکه اجتماعی ۵٫۴۸ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد بیشتر شده است.

اگر بخواهیم جزئی‌تر بگوییم، اینستاگرام به تنهایی مسئول کسب ۲۸٫۲ درصد درآمد تبلیغات فیسبوک می‌باشد که اگر اینستاگرام می‌خواهد این ۲۸٫۲ درصد را خودش کسب کند، باید دو روش را در پیش گیرد یکی اینکه تبلیغات بیشتری دریافت نماید و دوم اینکه هزینه تبلیغات را افزایش دهد.

کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید: اینستاگرام امروزه به یک جامعه یک میلیاردی تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۰ که ما فعالیت خود را آغاز کردیم، هر روز شاهد رشد و پیشرفت پروژه خود بوده‌ایم بنابراین این تعداد کاربر فعال در نوع خود یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین جا دارد از همین جا از تمام کاربران اینستاگرام تشکر کنم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید