کاربران بیشتری از اندروید به سوی آیفون‌ها مهاجرت کرده اند - تکفارس 
کاربران بیشتری از اندروید به سوی آیفون‌ها مهاجرت کرده اند - تکفارس 
کاربران بیشتری از اندروید به سوی آیفون‌ها مهاجرت کرده اند - تکفارس 

کاربران بیشتری از اندروید به سوی آیفون‌ها مهاجرت کرده اند

حمزه سروری
۵ مرداد ۱۳۹۶ - 13:00
کاربران بیشتری از اندروید به سوی آیفون‌ها مهاجرت کرده اند - تکفارس 

پژوهش و اطلاع یابی در مورد وضعیت مشتری یک تحقیق برای سنجش وضع امنیتی سهام کمپانی هاست. آنالیزور های هر کمپانی نظر سنجی های مربوط به مشتریان، آنالیز ها و پیش بینی ها را بررسی می کنند تا متوجه بشوند که آیا وضعیت کمپانی در جامعه ی سرمایه گذاری مطمئن است یا خیر. در آخرین گزارش های مربوط به روند فروش گوشی های «آی فون» به چند نکته جالب بر می خوریم. با تکفارس همراه باشید

این گزارش از ۵۰۰ نفر از افرادی تهیه شده است که در دو ماه اخیر یکی از محصولات مهم اپل یعنی آی فون، آی پد یا مک را خریداری کرده اند. این نشان می دهد که آی فون هنوز هم قوی رو به جلو می رود و مشتریان هم مطمئن ولی به آرامی توجه خود را به سمت آی فون معطوف می کنند؛ به عنوان مثال در طی چهار ماه گذشته ۳۸ تا ۴۲ درصد از آی فون های تولید شده به فروش رفته اند که در حالت قیاس با سال گذشته چیزی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است. وجود نداشتن هدفون در پکیج این گوشی ها نیز مانعی برای فروش به حساب نمی آید؛ چرا که ۸۱ درصد از کل فروش ها مختص به مدل های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است و همین گونه مشخص است که توجه به اجداد این دو مدل کاهش یافته.

از تمام خریداران آیفونی که در تحقیقات و پرس و جو دخیل شده اند؛ ۳۴ درصد افراد از یک نسخه بسیار قدیمی تر مثل آیفون ۵ به آیفون ۷ و دیگران هم رده هایش نقل مکان کرده اند، ۳۲ درصد نیز با گوشی دو ساله ی خود یعنی آیفون ۶ و ۶ پلاس وداع کرده اند. ۱۰ درصد افراد از ۶s و ۶s Plus گوشی شان را بروز رسانی کرده اند. این در حالی است که تعداد اندرویدی ها رو به افزایش اند با بررسی کردن سه فصل گذشته به این نتایجی می رسیم که به ما می گویند در سه فصل پیش صاحبان گوشی اندرویدی با نرخ ۱۴ درصد به آیفون منتقل شدند که در فصل بعدی به ۱۷ رسید و در فصل اخیر نیز این عدد به ۲۰ رسیده است..!

این تحقیقات همچنین تلاش می کنند دلایل این روند را توجیح کنند و بهترین نتیجه ای که به آن رسیده اند می گوید فواصل نسبتاً زیاد تر و همچنین بروز رسانی های بیشتر و مهم تر دلیل اصلی این نقل مکانِ کاربران اندرویدی است. با افزایش این نرخ و چنین روندی عوض کنندگان پلتفرم ممکن است بخش بزرگی از موفقیت های آتی اپل را تشکیل دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید