مگا مینی G1 کوچکترین کامپیوتر گیمینگ دنیا با خنک‌کننده آبی معرفی شد - تکفارس 
مگا مینی G1 کوچکترین کامپیوتر گیمینگ دنیا با خنک‌کننده آبی معرفی شد - تکفارس 
مگا مینی G1 کوچکترین کامپیوتر گیمینگ دنیا با خنک‌کننده آبی معرفی شد - تکفارس 

مگا مینی G1 کوچکترین کامپیوتر گیمینگ دنیا با خنک‌کننده آبی معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 13:09
مگا مینی G1

شرکت تکنو (Tecno) که در صنعت گوشی‌های هوشمند به شهرت دست یافته است، با معرفی مینی کامپیوتر گیمینگ مگا مینی G1، دست به نوآوری زده و حوزه نفوذ خود را به صنعت کامپیوتر گسترش داده است.

این مینی کامپیوتر که در کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) رونمایی شد، Mega Mini Gaming G1 نام دارد. این کامپیوتر عنوان کوچک‌ترین رایانه گیمینگ مجهز به سیستم خنک‌کننده آبی را به خود اختصاص داده است.

Mega Mini Gaming G1 مجهز به پردازنده Core i9-13900H اینتل است، اما با جدیدترین پردازنده‌های Core Ultra اینتل نیز قابل دسترس خواهد بود. مگا مینی گیمنگ G1 با گرافیک لپ‌تاپ انویدیا مدل RTX 4060 همراه است و ویژگی برجسته آن سیستم خنک کننده آبی (مایع) است. طبق گفته‌های تکنو، این سیستم خنک کننده می‌تواند به طور موثر دمای مطلوب محیط را حفظ و عملکرد ثابت را تضمین کند.

مگا مینی G1

مینی کامپیوتر تکنو مجهز به نورپردازی RGB می‌باشد و دارای یک صفحه نمایش کوچک است که کاربران را قادر می‌سازد وضعیت سخت افزاری مانند میزان مصرف CPU، GPU و RAM را به همراه دما مشاهده کنند.

تکنو اطلاعاتی در مورد اندازه این سیستم ارائه نکرده است، اما طبق گفته وبگاه خبری MiniMachines، این رایانه شخصی ۹.۸ اینچ ارتفاع و ۵.۲ اینچ عرض دارد. این سیستم به یک SSD یک ترابایتی از نوع PCIe Gen 4 و ۳۲ گیگابایت رم DDR5 مجهز است که با استفاده از اسلات‌های استاندارد SO-DIMM قابل ارتقا است. همچنین از Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می‌کند و دارای دو درگاه اترنت، دو پورت USB Type-C، شش پورت USB Type-A و یک جک ترکیبی هدفون و میکروفن است.

مگا مینی G1

مینی کامپیوتر گیمینگ تکنو با دارا بودن پورت OCuLink است قابل اتصال به گرافیک اکسترنال است. اگرچه OCuLink ممکن است بهترین گزینه نباشد، اما در قیاس با Thunderbolt عملکرد نسبتا بهتری دارد، زیرا قادر به ارائه پهنای باند ۶۴ گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که این عدد ۶۰ درصد بیشتر از Thunderbolt 4 است.

Mega Mini Gaming G1 بزرگتر از برخی از بهترین مینی پی‌سی‌های موجود در بازار است، اما بی شک کوچکترین مینی پی‌سی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع است. متأسفانه، هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه Mega Mini Gaming G1 در دست نیست. حال باید منتظر انتشار اخبار بیشتر از این مینی کامپیوتر باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید