تکنو گوشی مفهومی رول شدنی فانتوم آلتیمیت را معرفی کرد - تکفارس 
تکنو گوشی مفهومی رول شدنی فانتوم آلتیمیت را معرفی کرد - تکفارس 
تکنو گوشی مفهومی رول شدنی فانتوم آلتیمیت را معرفی کرد - تکفارس 

تکنو گوشی مفهومی رول شدنی فانتوم آلتیمیت را معرفی کرد

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 19:10
تکنو

تکنو در سال‌های اخیر فناوری‌هایی مثل دوربین جمع شونده و گوشی تاشو را عرضه کرده است. حالا، این شرکت یک گوشی مفهومی رول شدنی معرفی کرده است.

گوشی تکنو فانتوم آلتیمیت یک گوشی رول شدنی با نمایشگر ۶.۵۵ اینچی LTPO OLED و وضوح ۲۲۹۶×۱۵۹۶ پیکسل است که با فشار دادن دکمه به یک صفحه نمایش ۷.۱۱ اینچی تبدیل می‌شود. تکنو گفته است که نمایشگر می‌تواند در عرض ۱.۲ تا ۱.۳ ثانیه گسترش یابد.

این گوشی همچنین یک نمابشگر قابل چرخش دارد که در صورت عدم استفاده به پشت دستگاه حمع می‌شود و به عنوان یک نمایشگر همیشه روشن عمل می‌کند. از این بخش می‌توان به عنوان منظره یاب نیز برای سلفی‌ها استفاده کرد.

تکنو

ضخامت فانتوم آلتیمیت ۹.۹۳ میلی متر است که از ضخامت گلکسی S23 اولترا بیشتر بوده اما از گلکسی زد فولد ۵ در حالت تا شده نازکتر است. این گوشی هیچ چین‌خوردگی روی نمایشگر خود ندارد که در نوع خود جالب‌توجه است.

این اولین بار نیست که ما یک گوشی مفهومی جالب از تکنو می‌بینیم. این شرکت دستگاه مفهومی فانتوم ویژن V را در ژانویه ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته بود. گفتنی است سامسونگ هم به دنبال ساخت گوشی‌هایر رول‌شدنی است. این شرکت تاکنون پتنت‌های مختلفی برای این نوع طراحی به ثبت رسانده است.

سامسونگ تاکنون پنج نسل از گوشی‌های تاشو‌ خود را روانه بازار کرده است و تقریبا همه آنها موفق بوده‌اند. حالا این سوال پیش می‌آید که چرا سامسونگ می‌خواهد از طراحی رول‌شدنی استفاده کند‌ و نوع جدیدی از گوشی‌ها تاشو را عرضه کند. اولا باید بگوییم که معرفی نوع رول‌شدنی هرگز به معنای حذف مدل تاشو گلکسی زد فولد و ‌فلیپ نخواهد بود و صرفا به‌عنوان یک ‌گزینه دیگر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. ‌

نکته دوم اینکه طراحی رول‌شدنی، مشکل چین‌خوردگی وسط نمایشگر گوشی‌های تاشو را حذف خواهد کرد. ضمن اینکه این فناوری باعث خواهد تا ضخامت گوشی‌های رول‌شدنی نسبت به مدل‌های تاشو در حالت کاملا بسته کاهش یابد. برای مثال، گوشی اوپو ایکس به عنوان اولین گوشی رول‌شدنی دنیا فقط ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد، اما ضخامت ‌گلکسی زد فولد ۳ در حالت بسته ۱۴.۴ میلیمتر است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید