آیفون SE 4 سال ۲۰۲۵ می آید - تکفارس 
آیفون SE 4 سال ۲۰۲۵ می آید - تکفارس 
آیفون SE 4 سال ۲۰۲۵ می آید - تکفارس 

آیفون SE 4 سال ۲۰۲۵ می آید

افشین نوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 13:14
آیفون se4

 اپل ظاهرا می‌خواهد آیفون SE 4 را در سال ۲۰۲۵ با با نمایشگر OLED معرفی کند. تاکنون همه مدل‌های SE مجهز به نمایشگر LCD بوده‌اند.

طبق یک گزارش جدید، اپل برای سفارش تولید نمایشگرهای OLED آیفون SE 4 با شرکت‌هایی مثل سامسونگ، BOE و Tianma وارد مذاکره شده است.

ظاهرا اپل قصد دارد برای هر پنل ۲۰ دلار هزینه کند، اما سامسونگ برای هر پنل ۳۰ دلار، شرکت BOE برای هر واحد ۳۵ دلار و Tianma نیز ۴۰ دلار پیشنهاد کرده‌اند.

نمایشگر استفاده شده در آیفون SE 4 شبیه به پنل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ خواهد بود، بنابراین انتظار می رود که این گوشی دارای صفحه‌ نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت باشد.

همچنین طبق اطلاعاتی که اخیرا فاش شده نسل بعدی آیفون SE اپل دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این اطلاعات با نظرات یک تحلیلگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو مطابقت دارد. کو چند ماه پیش گفته بود که آیفون SE 4 از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد و اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آیفون SE 4 به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مجهز به یک درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده خواهد بود. این گوشی مثل سایر مدل‌های آیفون SE، فقط یک دوربین در پشت خود خواهد داشت.

آیفون SE 4 همچنین دارای یک دکمه اکشن خواهد بود. این دکمه احتمالا امسال فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد که کارهای مختلفی مثل فعال کردن شاتر دوربین یا اجرای کرونومتر را انجام خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که اپل گوشی آیفون SE 4 را مجهز به چه پردازنده خواهد کرد. اپل معمولا در مدل‌های SE از تراشه جدیدتری نسبت به مدلی که بر اساس آن ساخته شده استفاده می‌کند. برای مثال، با وجود اینکه طراحی آیفون SE 3 شبیه به آیفون ۸ بود، اما دومی از تراشه A11 بایونیک استفاده می‌کرد، در حالیکه SE 3 مجهز به A15 بایونیک بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید