سری آیفون ۱۶ اپل احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 
سری آیفون ۱۶ اپل احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 
سری آیفون ۱۶ اپل احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

سری آیفون ۱۶ اپل احتمالاً این شکلی خواهد بود

افشین نوری
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 08:06
آیفون ۱۶

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سری آیفون ۱۶ را معرفی کند و حالا به نظر می‌رسد که ما شاهد تغییرات بزرگی در پنل پشتی این سری خواهیم بود.

تصاویر فاش شده از این سری نشان می‌دهند که اپل به جای چیدمان مثلثی دوربین‌ها از آرایش عمودی استفاده خواهد کرد و از طراحی همیشگی خود فاصله خواهد گرفت.

طبق اطلاعات امروز، سری آیفون ۱۶ در پنج مدل معرفی خواهد شد که عبارتند از آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو، آیفون ۱۶ پرو مکس، آیفون ۱۶ SE و آیفون ۱۶ SE پلاس.

اپل سال‌هاست که از طراحی تکراری در آیفون‌های خود استفاده می‌کند و کاربران زیادی نسبت به این موضوع انتقاد دارند.

آیفون ۱۶

همچنین طبق اطلاعاتی که اخیرا فاش شده است، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهایی با سایز ۶.۳ و ۶.۹ اینچ خواهند بود که در مقایسه با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

بنابراین هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس کمی بلندتر و پهن‌تر از مدل‌های ۲۰۲۳ خواهند بود. شاید افزایش سایز مدل‌های آیفون ۱۶ می‌تواند به اپل اجازه دهد تا از باتری‌های بزرگتری در داخل این گوشی‌ها استفاده کند.

با این‌حال آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از همان صفحه‌ نمایش‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی فعلی استفاده خواهند کرد، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است نمایشگرهای‌ این مدل‌ها را در سری آیفون ۱۷ به‌ترتیب به ۶.۲۷ اینچ و ۶.۸۵ اینچ افزایش دهد.

گفتنی است اپل امسال هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را نسبت به قبل ۱۹ گرم سبک‌تر کرده که دلیل اصلی آن استفاده‌ از آلیاژ تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ در بدنه‌ی آنهاست. 

همچنین گفته می‌شود که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین‌ بار از تراشه ۳ نانومتری A18 در کنار مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده خواهند کرد و مدل‌های پرو از تراشه A18 پرو و مودم X75 کوالکام بهره خواهند برد.

به این ترتیب مدل‌های آیفون ۱۶ و مخصوصا آیفون ۱۶ پرو اتصال ۵G سریع‌تری خواهند داشت. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید