هوش مصنوعی جدید ReaLM اپل برای GPT-4 خط و نشان کشید - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید ReaLM اپل برای GPT-4 خط و نشان کشید - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید ReaLM اپل برای GPT-4 خط و نشان کشید - تکفارس 

هوش مصنوعی جدید ReaLM اپل برای GPT-4 خط و نشان کشید

فرزاد اسرافیلی
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 09:24
سیستم هوش مصنوعی ReaLM

شرکت اپل از سیستم هوش مصنوعی ReaLM خود رونمایی کرد. این سیستم قادر به مشاهده بوده و می‌تواند تعاملات طبیعی‌تری با دستیار صوتی سیری داشته باشد.

محققان اپل سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دادند که قادر به انجام تعاملات طبیعی‌تر با هوش مصنوعی بوده و عملکرد بهتری نسبت به ChatGPT دارد. به نقل از منابع آگاه در تیم تحقیقاتی اپل، هدف از طراحی چنین سیستمی مقابله با GPT بوده است.

گزارشات حاکی از آن است که اپل در حال توسعه سیستم ReaLM است که مخفف “Reference Resolution As Language Modeling” به معنای مدل‌سازی زبانی با وضوح ارجاع است. این سیستم جدیدی برای تعامل طبیعی‌تر با هوش مصنوعی طراحی شده است. علاوه بر این، ReaLM می‌تواند محتوای روی صفحه را مشاهده کند. بنا به اعلام محققان این پروژه هوش مصنوعی ReaLM عملکرد بهتری در تعیین زمینه و تفسیر عبارات زبانی از GPT-4 داشته است و رقیب سرسختی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، این محققان معتقدند که ReaLM “انتخابی ایده آل” برای سیستم رمزگشایی متنی بدون به خطر انداختن عملکرد است. برای مثال اگر از دستیار صوتی سیری بخواهید فهرستی از خواربارهای محلی در اطراف مکان شما را به شما نشان دهد. پس از اینکه فهرست کامل را نشان داد، می‌توانید از او بپرسید: «با گزینه پایینی تماس بگیرید». اگر ReaLM روی سیری به درستی پیاده سازی شود، سیری می‌تواند گزینه پایین را شناسایی کرده و با آن تماس بگیرد. محققان اپل می‌گویند که ReaLM در زمینه رمزگشایی از GPT-4 بهتر عمل می‌کند.

محققان در یادداشتی در مورد توانایی‌های ReaLM نوشتند:

گفتار انسان‌ها معمولاً حاوی ضمایر اشاره مبهم مانند «این» و «آن» است که بسته به متن، معنای آنها مشخص می‌شود. توانایی درک متن، از جمله درک ضمایر اشاره مانند این و آن، برای دستیار مکالمه‌ای ضروری است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به طور طبیعی نیازهای خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارد، یا حتی با آن مکالمه داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید