آیفون SE 4 طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد داشت - تکفارس 
آیفون SE 4 طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد داشت - تکفارس 
آیفون SE 4 طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد داشت - تکفارس 

آیفون SE 4 طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد داشت

محمدامین حیدری
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 12:57
طراحی آیفون SE 4

طراحی آیفون SE 4 فاش شد. همه‌ی ما اپل را با نورآوری‌هایش در زمینه گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک او می‌شناسیم. اگرچه هرساله این غول فناوری گوشی‌های آیفون خود را با طراحی و ویژگی‌های حیرت‌آور به جهانیان معرفی می‌کند، در پی قیمت‌گذاری بالای او، همه طرفداران موفق به خریداری این گوشی‌‎ها نمی‌شوند. به تازگی، شاهد افشای تصاویر و طراحی آیفون SE 4 از خانواده گوشی‌های اقتصادی اپل هستیم که نوید پیشرفت‌های چشمگیر نسبت به نسخه قبلی خود با قیمت پایین‌تر را می‌دهد.

بر اساس رندرهای یافت‌شده از گوشی آیفون SE 4 توسط وبسایت ۹۱Mobiles، این گوشی برخلاف نسخه قبلی که با یک دکمه هوم و نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD عرضه می‌شد، بهره‌مند از بریدگی مخصوص اپل در بالای یک پنل تمام صفحه ۶.۱ اینچی خواهد بود؛ انتظار می‌رود این بریدگی میزبان مجموعه‌ای از دوربین‌ها در جلوی گوشی باشد که برای نخستین‌بار قابلیت احراز هویت با چهره را برای گوشی‌های SE اپل به ارمغان خواهد آورد. علاوه‌براین، حاشیه‌ها به شکل قابل توجه‌‌ای نازک‌تر شده‌اند تا ظاهر آیفون SE 4 را به گوشی‌های امروزی نزدیک‌تر کند.

طراحی آیفون SE 4

اپل تا سال‌ها از پورت انحصاری لایتنینگ برای شارژ گوشی‌های خود استفاده می‌کرد اما در پی اجبار اتحادیه‌ی اروپا برای استفاده جهانی تمامی گوشی‌های هوشمند از پورت USB-C تا سال ۲۰۲۴، شاهد حضور این پورت محبوب در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ بوده‌ایم؛ درحالی که خانواده آیفون‌های SE از آن محروم بودند. اکنون، تصاویر افشا شده نشان می‌دهند که اپل این پورت را برای آیفون SE 4 نیز در نظر گرفته که می‌تواند تغییری خوشایند برای آن دسته از افرادی باشد که دنبال سازگاری گسترده‌تر و در عین‌حال شارژدهی سریع‌تر هستند.

از دیگر جزئیاتی که رندرهای یافت‌شده در اختیار ما قرار می‌دهند می‌توان به حضور یک دوربین در پشت این گوشی مانند نسل پیشین اشاره نمود. درحالی که به صراحت نشان داده نشده است، شایعات حاکی از قرارگیری یک دکمه اکشن به عنوان کلید میانبر روی این گوشی است که توانایی شخصی‌سازی را نیز خواهد داشت. از نظر ابعاد، انتظار می‌رود آیفون SE 4، تقریبا هم‌اندازه‌ آیفون ۱۴ با ابعاد ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر باشد؛ این اطلاعات گزارش‌های قبلی در زمینه استفاده از طراحی آیفون ۱۴ به عنوان طرح پایه را تأیید می‌کند.

این تغییرات بالقوه نشان می‌دهند که اپل احتمالا در تلاش برای احیاء کردن بخش آیفون‌های اقتصادی خود است. آیفون SE 4 با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، قابلیت فیس آیدی و پورت USB-C می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال یک گوشی امروزی با قیمتی مناسب هستند.

باتوجه به شایعات، گوشی آیفون SE 4 احتمالا سال دیگر عرضه خواهد شد اگرچه معرفی غافلگیرکننده آن طی رویداد پاییز امسال اپل در کنار سری آیفون ۱۶ دور از ذهن نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید