هواوی با یک هدست پیشرفته به رقابت ویژن پرو اپل می‌رود  - تکفارس 
هواوی با یک هدست پیشرفته به رقابت ویژن پرو اپل می‌رود  - تکفارس 
هواوی با یک هدست پیشرفته به رقابت ویژن پرو اپل می‌رود  - تکفارس 

هواوی با یک هدست پیشرفته به رقابت ویژن پرو اپل می‌رود 

افشین نوری
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 14:31
هواوی

به نظر می‌رسد معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو توسط اپل باعث شده تا سایر شرکت‌ها از جمله هواوی نیز به فکر ارائه هدست اختصاصی خود بیفتند.

با ورود اپل به بازار هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شاهد داغ‌تر شدن رقابت بین شرکت‌های مطرح دنیا هستیم و هواوی نیز قصد دارد از این قافله عقب نماند.

طبق یک گزارش جدید، هواوی در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی با تراشه‌ اختصاصی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و از یک نمایشگر میکرو اولد ۴K سونی بهره خواهد برد.

اما نکته مهم‌تر اینکه هدست واقعیت مجازی هواوی با وزن ۳۵۰ گرم حدودا نصف وزن ۶۰۰ گرمی ویژن پرو اپل خواهد بود. همانطور که می‌دانید وزن بالای ویژن پرو تبدیل به یکی از نقاط ضعف آن شده است.

بنابراین هدست هواوی احتمالا از لحاظ سخت‌افزاری رقیب جدی ویژن پرو اپل خواهد بود و حتی انتظار می‌رود که قیمت کمتری نسبت به هدست اپل داشته باشد.

گفته می‌شود قیمت این هدست حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود که در مقایشه با قیمت ۳۵۰۰ دلاری ویژن پرو پایین‌تر است.

ویژن پرو دارای دو نمایشگر ۴K میکرو OLED با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۰۰ هرتز است که واقعیت مجازی را نشان می‌دهند و دوربین‌های خارجی آن با بهره‌گیری از حالت Pass-Through می‌توانند قابلیت‌های واقعیت افزوده را ارائه دهند.

این هدست مجهز به تراشه اصلی M2 و یک تراشه‌R1 برای پردازش اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها است. ویژن پرو دارای پردازنده گرافیک ۱۰ هسته‌ای در کنار ۱۶ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت است.

اخیرا وب‌سایت  The Elec گزارش داده بود که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا باعث شده بودند تا عرضه این هدست چندین بار به تاخیر بیافتد. اما حالا مشتریان به آن دسترسی دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید