جک دورسی پس از کناره‌گیری مدیرعامل فعلی Square دوباره این شرکت را هدایت می کند - تکفارس 
جک دورسی پس از کناره‌گیری مدیرعامل فعلی Square دوباره این شرکت را هدایت می کند - تکفارس 
جک دورسی پس از کناره‌گیری مدیرعامل فعلی Square دوباره این شرکت را هدایت می کند - تکفارس 

جک دورسی پس از کناره‌گیری مدیرعامل فعلی Square دوباره این شرکت را هدایت می کند

افشین نوری
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - 12:48
جک دورسی

جک دورسی بار دیگر شرکت Square را مدیریت خواهد کرد. دورسی این شرکت را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و سپس نام آن را در سال ۲۰۲۱ به Block تغییر داد. Square به عنوان یک پلتفرم مالی، به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جدید تبدیل شد.

در فوریه امسال، Alyssa Henry به عنوان مدیر عامل Square انتخاب شد، حالا CNN گزارش داده است که Henry قرار است استعفا بدهد و در تاریخ ۲ اکتبر این شرکت را ترک خواهد کرد.

دورسی علاوه بر رهبری Block، نقش مدیرعاملی Square را نیز برعهده خواهد گرفت، اما مشخص نیست که او به طور دائمی این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت یا تا زمانی که مدیرعامل بعدی انتخاب شود.

گفتنی است اولین محصول شرکت Square یک کارت‌خوان کوچک بود که به جک هدفون گوشی موبایل نصب می‌شد تا امکان پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری را فراهم بیاورد. این شرکت، چند سال بعد، یک سرویس پرداخت موبایلی به نام Cash App معرفی کرد و حالا درگیر پروژه‌های مرتبط با رمز ارزها شده است.

قبل از پیوستن Alyssa Henry به Square، او هدایت بخش سرویس‌ خدمات وب آمازون را بر عهده داشت. صفحه لینکدین او هنوز Square را به عنوان شرکت اصلی او ذکر کرده و نگفته که به کجا خواهد رفت. دلیل کناره‌گیری Henry هنوز نامشخص نیست.

جک دورسی اخیرا از علاقه شرکت Block به طراحی و ساخت سخت‌افزارهای جدیدی برای استخراج بیتکوین خبر داده hsj که باعث بهینه‌سازی عملیات ماینینگ بیتکوین و تمرکززدایی از آن خواهد شد.

در حال حاضر استخراج بیتکوین بسیار هزینه‌بر است و از طرف دیگر وجود مشکلاتی مانند حرارت بالای دستگاه‌ها باعث کرش کردن متناوب آن‌ها شده که حل این مشکل نیازمند ریبوت کردن مداوم دستگاه‌هاست. بنابراین، ایجاد توازن بین عملکرد دستگاه‌ها و مصرف انرژی آن‌ها یکی از ملزومات اساسی این حوزه است.

شرکت Block برای رسیدن به این هدف تیمی از مهندسان زبده را جمع‌آوری کرده است که سرپرستی آن‌ها را مهندس افشین رضایی از دانشگاه تورنتو بر عهده خواهد داشت. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که جک دورسی و تیمش چه فکرهایی در سر دارند و آیا ما شاهد یک نوآوری جدید در حوزه رمرزارزها خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید