جک دورسی: دلم برای روزهای اول اینترنت تنگ شده است - تکفارس 
جک دورسی: دلم برای روزهای اول اینترنت تنگ شده است - تکفارس 

جک دورسی: دلم برای روزهای اول اینترنت تنگ شده است

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 09:57
جک دورسی

جک دورسی رئیس سابق توییتر اعتراف کرده است که دلش برای روزهای اول شکل‌گیری اینترنت تنگ شده است. در آن زمان وجود پروتکل‌هایی مانند IRC باعث می‌شد تا کاربران امکانات بی‌حدومرزی در فضای اینترنت تجربه کنند و محدویت‌های الان را نداشته باشند.

دورسی روز یکشنبه با انتشار توییتی نوشت:

روزهای قدیمی IRC، وب و حتی ایمیل (با PGP) بسیار هیجان‌انگیز بودند. متمرکز کردن امکانات بالقوه اینترنت در چند شرکت محدود واقعاً همه چیز را خراب کرد. من نیز در این کار سهیم بوده‌ام و بنابراین قابل سرزنش کردن هستم.

به نظر می‌رسد دورسی با انتشار این توییت پذیرفته است که ایجاد پلتفرم‌هایی که اخبار و اطلاعات را به‌صورت متمرکز در اختیار ما قرار می‌دهند کار اشتباهی بوده است. هرچند توییتر به‌اندازه فیس بوک و تیک تاک بزرگ نیست، اما تاثیر آن روی صنعت اطلاعات، غیرقابل‌انکار بوده است. ما برای دنبال کردن اخبار معمولا به سراغ توییتر می‌رویم، اما ما در این پلتفرم شاهد انتشار حجم وسیعی از اخبار جعلی هستیم که هرکدام از آن‌ها می‌توانند ذهن ما را دستکاری کنند.

این برای اولین بار نیست که دورسی از وضعیت فعلی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اظهار نارضایتی می‌کند. او معتقد است که فناوری Web3 شاید بتواند این فضا را تغییر بدهد اما او نگران است که این فضا نیز توسط شرکت‌های بزرگ متمرکزسازی بشود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.