ایلان ماسک و جک دورسی تاسیسات استخراج بیت کوین خود را در تگزاس تاسیس می کنند - تکفارس 
ایلان ماسک و جک دورسی تاسیسات استخراج بیت کوین خود را در تگزاس تاسیس می کنند - تکفارس 

ایلان ماسک و جک دورسی تاسیسات استخراج بیت کوین خود را در تگزاس تاسیس می کنند

امیرحسین ندایی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 21:43
تاسیسات بیت کوین

پیوستن ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر تنها طریقی نیست که در آن مسیر ماسک و جک دورسی (که وی هم عضو هیئت مدیره است) مشترک است. جک دورسی که یکی از موسسان توییتر و مدیرعامل سابق آن است، این روزها توجه خود را تا حد زیادی به شرکت دیگری که تاسیس کرده، معطوف کرده است. این شرکت Block (بلاک) نام دارد و پیشتر نیز با نام  Square (اسکوئر) شناخته می‌شد.

اکنون بلاک و تسلا در حال تشکیل یک گروه با بلاک استریم (Blockstream) هستند و اهداف بلندپروازانه‌ و مخاطره آمیزی برای استخراج بیت کوین در تگزاس دارند. به غیر از اسامی بزرگی که در این پروژه شریک هستند، چیزی که پروژه را جذاب می‌کند منبع نیروی آن است. همانطور که گفتیم، این پروژه در تگزاس انجام خواهد شد و این ایالات در مرکز ایالات متحده آمریکا قرار دارد و بسیار بسیار داغ است.

جزئیات

CNBC جزئیات بیشتری در مورد این تاسیسات استخراج بیت‌ کوین در اختیار دارد که قرار است پروژه‌ای مشترک بین بلاک و بلاک استریم و با استفاده از تکنولوژی‌های پنل‌های خورشیدی و باتری تسلا، به عنوان منبع نیرو پروژه خواهد بود. روی این مزرعه استخراج بیت کوین پوشانده شده است تا اتصالی به نیروی الکتریکی نداشته باشد و در غرب تگزاس قرار داده خواهد شد. مدیرعامل بلاک استریم، آدام بک، این پروژه را به عنوان پروژه‌ای پیشرو می‌بیند که در آینده بخش‌های بیشتری به آن افزوده خواهد شد.

وی به CNBC گفته است:

این قدمی برای اثبات گفته‌هایمان مبنی بر این است که می‌توان از استخراج بیت‌ کوین برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت تولید نیروی الکتریکی بدون انتشار گازهای سمی، استفاده کرد.

با توجه به اینکه عمده نگرانی‌ها در رابطه با استخراج بیت‌ کوین مربوط به گازهای سمی است که ماحصل این عمل هستند، این پروژه می‌تواند مسیر بحث‌های مربوط به گفته‌های ضد و نقیض و منفی درباره بیت کوین را تغییر دهد.

بک همچنین به CNBC گفته است که این تاسیسات استخراج بیت‌کوین تا پایان سال شروع به کار خواهد کرد.

منبع: InsideHook

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید