مرسدس بنز از خودروی الکتریکی مفهومی CLA با برد ۴۰۰ مایل رونمایی کرد - تکفارس 
مرسدس بنز از خودروی الکتریکی مفهومی CLA با برد ۴۰۰ مایل رونمایی کرد - تکفارس 
مرسدس بنز از خودروی الکتریکی مفهومی CLA با برد ۴۰۰ مایل رونمایی کرد - تکفارس 

مرسدس بنز از خودروی الکتریکی مفهومی CLA با برد ۴۰۰ مایل رونمایی کرد

افشین نوری
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - 10:14
مرسدس بنز

مرسدس بنز ظاهرا در حال ایجاد تغییرات اساسی در انتظارات ما از یک خودروی الکتریکی است. این شرکت با معرفی خودروی مفهومی CLA این موضوع را نشان داده است. این خودرو در واقع یک خودروی الکتریکی «all-in-one» است.

خودروی مفهومی CLA قابلیت‌های رده‌بالای خودروی Vision EQXX را به عاریت گرفته است و دارای عملکرد بهبود یافته‌ با قیمت اقتصادی است. لازم به ذکر است که مدل‌های فعلی CLA جزو ارزان‌ترین مدل‌های مرسدس بنز هستند.

مزیت دیگر خودروی مفهومی CLA علاوه بر ارزان بودن، توانایی آن در طی مسافت بیش از ۴۰۰ مایل با یکبار شارژ است. این ویژگی می‌تواند یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های خریداران خودروهای الکتریکی را برطرف کند. در واقع این خودرو می‌تواند شما را بدون نگرانی از پیدا کردن ایستگاه شارژ بعدی، به دورترین نقاط ببرد.

سدان مفهومی کلاس CLA در بخش بیرونی همانند سایر خودروهای مرسدس بوده و طراحی شیک و منحنی خاص خودروهای این شرکت در این خودرو نیز به چشم می‌خورد. گریل ستاره‌ای و لوگوی مشهور مرسدس بنز نیز در قسمت جلویی این خودرو قابل مشاهده است. مرسدس بنز همچنین در این خودرو از تعداد زیادی چراغ ال ای دی استفاده کرده که ظاهراً مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و تاثیر چندانی در عمر باتری خودرو ندارند.

از دیگر ویژگی‌های کلاس CLA می‌توان به تایرهای ۲۱ اینچی با رینگ ستاره‌ای و لوگوی چراغ‌دار پشتی آن اشاره کرد. در بخش‌ داخلی این خودرو نیز شاهد تعداد زیادی چراغ ال ای دی و بخش‌های نورانی متعدد هستیم. همچنین یک نمایشگر مینی ال ای دی غول‌پیکر در بخش کاکپیت خودرو قرار گرفته که سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای راننده و مسافرین ارائه می‌دهد. با این وجود، بعید است که در محصول نهایی شاهد این تعداد چراغ ال ای دی باشیم.

خودروی CLA در بخش نرم افزار نیز واقعا عالی است و قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح سه را ارئه کرده است. در مجموع، مرسدس بنز سعی کرده تا در خودروی جدید خود، فرم عالی را با فناوری پیشرفته ترکیب کند.

خودروی الکتریکی مفهومی CLA می‌تواند چشم‌اندازی از آینده خودروهای الکتریکی در اختیار ما قرار دهد. با این مسیری است که مرسدس بنز در پیش گرفته است، آینده خودروهای الکتریکی بسیار روشن خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید