مرسدس بنز از خودروی مفهومی کلاس CLA رونمایی کرد - تکفارس 
مرسدس بنز از خودروی مفهومی کلاس CLA رونمایی کرد - تکفارس 
مرسدس بنز از خودروی مفهومی کلاس CLA رونمایی کرد - تکفارس 

مرسدس بنز از خودروی مفهومی کلاس CLA رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - 18:33
مرسدس بنز کلاس CLA

تنها چند روز پس از معرفی نسخه‌ی ریفرش خودروی مدل ۳ توسط تسلا و نئو کلاس (Neue Klasse) توسط بی ام و، حالا مرسدس بنز از سدان برقی مفهومی جدید خود رونمایی کرده است. این خودرو کلاس CLA نام دارد.

مطالب مرتبط:

بر خلاف نئو کلاس، خودروی کلاس CLA از نظر طراحی تفاوت چندانی با مدل‌های موجود شرکت مرسدس بنز ندارد. در عوض، این سدان چهار درب از معماری جدید ۸۰۰ ولتی بهره برده و با هر بار شارژ می‌تواند مسافت ۴۶۶ مایل را طی کند. به ادعای مرسدس بنز، این خودرو همچنین با یک شارژ ۱۵ دقیقه‌ای توانایی پیمایش مسافت ۲۴۸ مایل را خواهد داشت. البته این آمار مربوط به استانداردهای WKTP اروپا بوده و قطعاً در آمریکا کمتر خواهد بود.

مرسدس بنز کلاس CLA

سدان مفهومی کلاس CLA در بخش بیرونی همانند سایر خودروهای مرسدس بوده و طراحی شیک و منحنی خاص خودروهای این شرکت در این خودرو نیز به چشم می‌خورد. گریل ستاره‌ای و لوگوی مشهور مرسدس بنز نیز در قسمت جلویی این خودرو قابل مشاهده است. مرسدس بنز همچنین در این خودرو از تعداد زیادی چراغ ال ای دی استفاده کرده که ظاهراً مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و تاثیر چندانی در عمر باتری خودرو ندارند.

مرسدس بنز کلاس CLA

از دیگر ویژگی‌های کلاس CLA می‌توان به تایرهای ۲۱ اینچی با رینگ ستاره‌ای و لوگوی چراغ‌دار پشتی آن اشاره کرد. در بخش‌ داخلی این خودرو نیز شاهد تعداد زیادی چراغ ال ای دی و بخش‌های نورانی متعدد هستیم. همچنین یک نمایشگر مینی ال ای دی غول‌پیکر در بخش کاکپیت خودرو قرار گرفته که سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای راننده و مسافرین ارائه می‌دهد. با این وجود، بعید است که در محصول نهایی شاهد این تعداد چراغ ال ای دی باشیم.

سیستم‌عامل مرسدس بنز (MB,OS) این خودرو و سخت‌افزار و حسگرهای LiDAR آن تماماً از فناوری خودران سطح ۳ پشتیبانی می‌کنند. با این وجود، انتظار می‌رود که مدل نهایی تنها سیستم خودران سطح ۲ را ارائه دهد و از نوع نیمه خودران باشد. سدان کلاس CLA در مراحل نزدیک به تولید قرار داشته و از این رو احتمالاً به‌زودی شاهد عرضه‌ی خودروهایی مشابه آن توسط مرسدس بنز به بازار خواهیم بود.

مرسدس بنز کلاس CLA

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که قیمت کلاس CLA چه مقدار خواهد بود اما به گفته‌ی مرسدس بنز، این خودرو در دسته‌ی خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد و از این رو قیمت آن کمتر از سایر خودروهای این شرکت خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این محصول برخلاف سایر سدان‌های برقی جدید با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید