مرسدس بنز تبدیل به اولین خودروساز آلمانی شد که از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده می کند - تکفارس 
مرسدس بنز تبدیل به اولین خودروساز آلمانی شد که از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده می کند - تکفارس 
مرسدس بنز تبدیل به اولین خودروساز آلمانی شد که از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده می کند - تکفارس 

مرسدس بنز تبدیل به اولین خودروساز آلمانی شد که از فناوری شارژ NACS تسلا استفاده می کند

افشین نوری
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - 12:51
مرسدس بنز

مرسدس بنز اعلام کرد که از فناوری شارژ NACS تسلا برای خودروهای الکتریکی خود در آمریکای شمالی استفاده می‌کند. این پروسه از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به این ترتیب، مرسدس بنز تبدیل به اولین خودروساز آلمانی می‌شود که فناوری NACS استفاده می‌کند و به جمع شرکت‌هایی مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو خواهد پیوست.

استفاده از فناوری NACS توسط مرسدس بنز گام مهمی در صنعت خودروهای الکتریکی است. این فناوری به رانندگان مرسدس بنز اجازه خواهد داد تا از سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۲۰۰۰ سوپرشارژر تسلا در آمریکای شمالی دسترسی داشته باشند. این اقدام باعث بهبود تجربه شارژ رانندگان خودروهای الکتریکی مرسدس بنز خواهد شد و راحتی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

مرسدس بنز همچنین قصد دارد شبکه شارژ خود را گسترش دهد. این شرکت می‌خواهد یک شبکه شارژ جدید با بیش از ۲۵۰۰ شارژر پرقدرت در منطقه آمریکای شمالی احداث کند. این شبکه بهترین تجربه شارژ را برای رانندگان مرسدس بنز و غیر مرسدس بنز فراهم خواهد کرد.

اولین سایت‌های شارژ پرقدرت مرسدس بنز از سه‌ ماهه آخر ۲۰۲۳ شروع به کار خواهند کرد. گسترش شبکه شارژ مرسدس بنز همچنین شامل تاسیس بیش از ۴۰۰ هاب شارژ با دو فناوریCCS1 و NACS خواهد بود. این هاب‌ها قرار است تا چند سال آینده راه اندازی شوند.

تسلا هم‌اکنون بیش از ۲۰۰۰ سوپرشارژر در آمریکای شمالی دارد و همچنان به افزایش تعداد آن‌ها ادامه می‌دهد. در هر حال، اقدام مرسدس بنز موجب تقویت زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی خواهد شد.

فولکس واگن هم ظاهرا در حال مذاکره با تسلا برای استفاده از فناوری شارژ NACS این شرکت است. این کار باعث خواهد شد تا استانداردهای شارژ خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی یکپارچه شود.

لازم به ذکر است که واحد شبکه شارژ فولکس واگن با نام Electrify America پیشاپیش با استفاده از پورت NACS موافقت کرده است. این واحد قصد دارد شبکه خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷۰۰ ایستگاه گسترش دهد.

درباره فناوری شارژ NACS باید بگوییم که این فناوری یک کانکتور شارژ اختصاصی است که توسط تسلا توسعه یافته است و الان در شبکه سوپرشارژر این شرکت که بزرگترین شبکه شارژ سریع در منطقه آمریکای شمالی است استفاده می‌شود. این شبکه هم‌اکنون در بیش از ۱۲۰۰۰ نقطه آمریکای شمالی قابل دسترس است.

NACS یک سیستم شارژ تک پورته است که از هر دو شارژ AC و DC پشتیبانی می‌کند. این فناوری در مقایسه با سیستم شارژ ترکیبی (CCS) دو برابر کوچکتر و دو برابر قدرتمندتر است. اتخاذ این فناوری توسط فولکس واگن بعد از آن صورت می‌گیرد که ولوو اخیرا اعلام کرده بود از NACS در خودروهای الکتریکی خود در آمریکای شمالی استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید