قیمت خودروی برقی شاسی بلند کیا EV9 مشخص شد - تکفارس 
قیمت خودروی برقی شاسی بلند کیا EV9 مشخص شد - تکفارس 
قیمت خودروی برقی شاسی بلند کیا EV9 مشخص شد - تکفارس 

قیمت خودروی برقی شاسی بلند کیا EV9 مشخص شد

مهدی حلوائی
۶ مهر ۱۴۰۲ - 10:02
کیا EV9

ارزان‌ترین نسخه‌ی خودروی برقی کیا EV9 با قیمت ۵۴.۹۰۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود و این قیمت با اضافه شدن آپشن‌هایی مانند باتری بزرگ‌تر و موتورهای اضافه بالاتر نیز می‌رود. EV9 اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد چرا که در حال حاضر تعداد خودروهای برقی هفت سرنشینه در بازار بسیار کم بوده و این خودرو از ویژگی‌های متعددی نیز برخوردار است.

مطالب مرتبط:

کیا EV9 از چرخ‌های استاندارد ۱۹ اینچی، نمایشگر دوگانه‌ی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۵ اینچی برای کنترل سامانه‌ی کنترل تهویه‌ی هوا (HVAC)، کارپلی و اندروید اتو، شارژر گوشی بی‌سیم، ویژگی‌های دستیار راننده‌ی پیشرفته (مانند ترمز خودکار و بررسی ترافیک) و پشتیبانی از کلیدهای دیجیتال باند فوق عریض (UWB) بهره می‌برد. این خودرو با اتصال به شارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی تنها در کمتر از ۲۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

کیا EV9

در حال حاضر رقیبان اصلی این شاسی بلند برقی، خودروهای تسلا مدل X و ریویان RIS می‌باشند که به ترتیب ۸۳.۴۹۰ هزار دلار و ۷۸ هزار دلار قیمت دارند. البته سفارش نسخه‌ی چهارموتوره‌ی خودروی شرکت ریویان حدود ۹۲ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت. در این بین از خودروی هفت سرنشینه‌ی تسلا مدل Y، که ۵۲.۹۹۰ هزار دلار قیمت دارد، نیز نباید چشم‌پوشی کرد.

EV9 شرکت کیا در مقایسه با خوردوهای درون‌سوز مشابه قیمت بالاتری دارد و برای مثال، خودروی تلوراید همین شرکت با قیمت ۳۶ هزار دلار در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود. این خودرو از نظر عرض و ارتفاع تفاوتی با EV9 ندارد و تنها طول آن کمی کوتاه‌تر از محصول جدید کیا است. قرار است شاسی بلند برقی جدید کیا ابتدا از کشور کره‌ جنوبی به بازار عرضه شود اما انتظار می‌رود که مدتی بعد شاهد تولید آن در کشور آمریکا نیز باشیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید