کیا از شاسی بلند برقی EV5 رونمایی کرد - تکفارس 
کیا از شاسی بلند برقی EV5 رونمایی کرد - تکفارس 
کیا از شاسی بلند برقی EV5 رونمایی کرد - تکفارس 

کیا از شاسی بلند برقی EV5 رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۳ شهریور ۱۴۰۲ - 13:42
کیا EV5

کمپانی خودروسازی کیا امروز در نمایشگاه خودروی چنگدو از شاسی بلند ۵ سرنشینه‌ی EV5 رونمایی کرد. این خودرو اوایل سال جاری به عنوان یک نمونه‌ی مفهومی معرفی و مدتی بعد نیز تصاویری از نسخه‌ی نهایی آن فاش شده بود که طراحی آن را نشان می‌داد. قرار است مشخصات دقیق این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی آن در ماه اکتبر اعلام شود.

مطالب مرتبط:

کیا EV5

خودروی کیا EV5 برای بازار چین ساخته شده و در ابتدا نیز تنها در این کشور عرضه می‌شود اما به احتمال زیاد در ادامه شاهد عرضه‌ی آن در کشورهای اروپایی نیز خواهیم بود. EV5 پس از EV6 و EV9 سومین خودروی سفارشی شرکت کیا به حساب می‌آید و قرار است در زمان عرضه به عنوان جایگزین شاسی بلند کیا اسپورتیج به فروش برسد. همچنین خودروهای اسکودا انیاک iV، مرسدس EBQ و فورد اکسپلورر رقیبان این شاسی بلند برقی خواهند بود.

کیا EV5

تاثیر خودروی پرچمدار و ۷ سرنشینه‌ی EV9 بر EV5 کاملاً مشهود بوده و این دو محصول از نظر طراحی به یکدیگر شباهت زیادی دارند. با این وجود، کیا ادعا می‌کند که این خودرو از نظر طراحی بالاتر از سایر شاسی‌بلندها قرار خواهد گرفت و از این نظر انقلابی خواهد بود. از ویژگی‌های اصلی طراحی EV5 می‌توان به ستون عقبی آن اشاره کرد که فضای بسیار زیادی در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. به‌طور کلی بخش داخلی این خودرو دارای فضای زیادی خواهد بود.

کیا EV5

داشبورد، فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی EV5 دقیقاً همان چیزی است که در خودروی EV9 شاهد آن بودیم. این خودرو همچنین به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت خواهد کرد و صاحبان آن می‌توانند ویژگی‌های مورد نظر خود را به طور جداگانه در آن فعال کنند. در حال حاضر کیا هنوز ابعاد دقیق این شاسی بلند برقی را اعلام نکرده و تنها روی ویژگی‌‌هایی مانند نور امبینت ۶۴ رنگ، دسترسی آسان به سیستم اطلاعات و سرگرمی و رنگ‌بندی مختلف صندلی‌های آن تبلیغ کرده است.

کیا EV5

صندلی‌های عقبی این خودرو به طور کامل قابل تاشدن بوده و فضای مناسبی را برای قراردادن وسایل در خودرو ایجاد می‌کنند. همچنین در قسمت زیرین این صندلی‌ها نیز فضایی مخفی برای قراردادن وسایل قرار داده شده است. بر اساس گزارش‌های قبلی، کیا EV5 از یک پیشرانه‌‌ی عقبی با توان ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۹ پوند فوت بهره برده و معماری باتری آن ۴۰۰V است. گفته می‌شود این خودرو در بریتانیا با قیمت ۵۰ هزار پوند به فروش خواهد رسید و مدتی پس از عرضه‌، نسخه‌ی ۴WD آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: AutoCar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید