سدان برقی MS11 شیائومی رویت شد - تکفارس 
سدان برقی MS11 شیائومی رویت شد - تکفارس 
سدان برقی MS11 شیائومی رویت شد - تکفارس 

سدان برقی MS11 شیائومی رویت شد

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۲ - 10:26
شیائومی

شیائومی خود را برای ورود به دنیای خودروهای الکتریکی آماده می‌کند و قرار است به‌زودی یک سدان به نام MS11 معرفی کند که اولین خودروی الکتریکی این شرکت خواهد بود. حالا تصاویر این خودرو توسط وب‌سایت XiaomiEV.com فاش شده است.

این تصاویر، سدان برقی MS11 را در پوشش استتار نشان می‌دهد و ظاهرا این خودرو در بزرگراه Urumqi-Changji در حال انجام تست‌های دمای بالا است.

شیائومی اوایل سال ۲۰۲۱ فعالیت خود در حوزه خودروهای الکتریکی را شروع کرده است. لی جون مدیرعامل این شرکت در یک کنفرانس گفته بود که خودروی الکتریکی شیائومی زودتر از موعد معرفی خواهد شد و احتمالا تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات باتری شیائومی MS11 اخیرا فاش شده بود. این خودرو مجهز به یک باتری سه تایی ۱۰۱ کیلووات‌ساعت خواهد بود که برد ۸۰۰ کیلومتر را تضمین خواهد کرد. چگالی انرژی باتری ۱۵۷Wh/kg است که در حد متوسط است. در حالیکه اکثر شرکت‌های خودروساز به سراغ CATL به‌عنوان تامین‌کننده باتری رفته‌اند، شیائومی تصمیم گرفته با CALB وارد همکاری شود.

سدان MS11 ظاهرا قرار است با خودروهایی مثل تسلا مدل ۳، BYD Seal، Deepal SL03 و چند سدان برقی دیگر رقابت کند و احتمالا در بازه قیمتی ۲۵,۵۰۰ یورو به فروش خواهد رفت.

لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود. این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. 

به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است که با عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۴ این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

طبق اظهارات جون، شیائومی در  سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اقدام به تولید انبوه خودروی الکتریکی خود خواهد کرد و این خودرو هم‌اکنون در حال طراحی و توسعه است. مدیرعامل شیائومی گفت که فناوری خودروسازی تبدیل به مهمترین واحد این شرکت شده است و تیم تحقیق و توسعه این واحد شامل بیش از ۲۳۰۰ نفر می‌شود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید