طبق یک نظرسنجی، محبوبیت خودروی الکتریکی اپل بیشتر از تسلا خواهد بود - تکفارس 
طبق یک نظرسنجی، محبوبیت خودروی الکتریکی اپل بیشتر از تسلا خواهد بود - تکفارس 
طبق یک نظرسنجی، محبوبیت خودروی الکتریکی اپل بیشتر از تسلا خواهد بود - تکفارس 

طبق یک نظرسنجی، محبوبیت خودروی الکتریکی اپل بیشتر از تسلا خواهد بود

افشین نوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - 09:30
اخراج کارمندان اپل

اپل در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی خود تحت پروژه‌ای به نام تایتان است و‌گفته می‌شود این خودرو در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و قیمتی برابر ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. حالا یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در صورت معرفی این خودرو، مشتریان آن را بر خودروهای الکتریکی تسلا ترجیح خواهند داد.

تاکنون شایعات زیادی درباره خودروی الکتریکی اپل موسوم به Apple Car وجود داشته است و اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ شاهد معرفی آن به بازار خواهیم بود و حالا طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه Strategic Vision انجام شده است حدود ۲۶ درصد افراد گفته‌اند که در صورت معرفی این خودرو مطمئنا آن را خواهند خرید.

این موسسه در نظرسنجی خود از ۲۰۰ هزار نفر دارنده خودرو سوال کرده است که انتهاب‌شان برای خرید خودرو الکتریکی از بین برندهایی مثل تسلا، تویوتا، هوندا، اپل و فورد چه برندی است، حدود یک چهارم ان‌ها گفته‌اند که مسلما اپل را برای این منظور انتخاب خواهند کرد. در این نظرسنجی اپل در رده سوم قرار گرفته است.

آمار بقیه برندها به این صورت بوده است: تویوتا ۳۸ درصد، هوندا ۳۲ درصد، فورد ۲۱ درصد و تسلا ۲۰ درصد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است در حالیکه خودروی اپل هنوز معرفی نشده است این شرکت توانسته ۲۶ درصد آرا را به خودش اختصاص بدهد که این موضوع نشان می‌دهد تقاضا برای Apple Car از همین الان بالاست و احتمالا بعد از معرفی، بیشتر از این نیز خواهد شد. 

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت این است که اپل قصد دارد همه قطعات خودروی الکتریکی‌اش را خودش بسازد و وابسته به هیچ ‌شرکت دیگری نباشد. این شرکت در بخش نرم‌افزار خودرو نیز می‌خواهد کاملا مستقل عمل کند و این موضوع باعث افزایش قدرت رقابت‌پذیری این شرکت در بازار خودرو خواهد شد.

شرکتی مثل شیائومی نیز در حال توسعه خودروی الکتریکی اختصاصی خودش است و همه این اتفاقات نشان می‌دهد که ما به‌زودی شاهد رقابت سختی در این بازار خواهیم بود و باید منتطر بمانیم و ببینیم کدام شرکت‌ها موفق‌تر عمل خواهند کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید