اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۴۸ پتنت در بخش خودرو به ثبت رسانده است - تکفارس 
اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۴۸ پتنت در بخش خودرو به ثبت رسانده است - تکفارس 
اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۴۸ پتنت در بخش خودرو به ثبت رسانده است - تکفارس 

اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۴۸ پتنت در بخش خودرو به ثبت رسانده است

افشین نوری
۵ مرداد ۱۴۰۱ - 23:23
خودروی اپل

اپل تقریبا در هر زمینه‌ای که وارد شده است پیشاپیش پتنت‌های زیاد را در آن حوزه به ثبت رسانده است و‌ این موضوع ظاهرا در بخش خودرو نیز صادق بوده است؛ بطوریکه طبق یک گزارش جدید، این شرکت از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۴۸ پتنت در زمینه خودرو‌ به ثبت رسانده است.

این پتنت‌ها، درباره فناوری‌های مختلف خودرو به ثبت رسیده‌اند که شامل خودروی خودران، رانندگی راحت، ناوبری، باتری، ارتباط بین خودروها و‌ موارد دیگر می‌شوند‌.

اپل همچنین در طول سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با شرکت‌های خودروسازی داشنه است و هنوز مشخص نیست که نتایج آن‌ها چه بوده است. ولی به هر حال، پتنت‌های فوق و این همکاری‌ها نشان می‌دهند‌که اپل سخت در تلاش است تا اولین خودروی خود را هر چه زودتر معرفی و روانه بازار کند. 

طبق شایعات، اپل در حال توسعه اولین خودروی برقی خود است. این شرکت اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی وجود چنین پروژه‌ای را تایید کرد. ظاهراً پروژه خودروی اپل تحت نام رمز Project Titan یا پروژه تایتان با تمرکز و دقت بالایی دنبال می‌شود. از طرفی نمی‌توان استخدام متخصصان حوزه خودروسازی توسط اپل را نادیده گرفت. این شرکت طی ماه‌های گذشته، مدیران اجرایی بسیاری را از تسلا به تیم خود جذب کرده است.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا خودروی خودران خود را بدون فرمان و پدال ترمز به بازار عرضه کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که مهندسین اپل سعی دارند تا صندلی‌های این خودرو را به سمت داخل طراحی کنند تا سرنشینان به‌طور مستقیم روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید