اپل مدیر سابق لامبورگینی را برای توسعه خودروی الکتریکی خود استخدام کرد - تکفارس 
اپل مدیر سابق لامبورگینی را برای توسعه خودروی الکتریکی خود استخدام کرد - تکفارس 

اپل مدیر سابق لامبورگینی را برای توسعه خودروی الکتریکی خود استخدام کرد

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۱ - 08:53
اپل کار

طبق یک گزارش جدید، اپل یکی از مدیران سابق شرکت خودروسازی لامبورگینی را برای توسعه خودروی الکتریکی خود استخدام کرده است.‌

براساس این گزارش، Luigi Taraborrelli که ۲۰ سال در لامبورگینی سابقه کار دارد به خدمت اپل در آمده است. Taraborrelliدر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی مشغول به کار بوده است و‌ در طراحی شاسی و موتور دینامیکی خودروهای این شرکت نقش مهمی داشته است.

اپل هم‌اکنون در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی خود به نام “اپل کار” است و این خودرو قرار است کاملا خودران باشد و نیازی به راننده نداشته باشد. اپل تاکنون مهندسان زیادس را برای توسعه این‌ خودرو جذب کرده است و هنوز مشخص نیست که این پروژه هم‌اکنون در چه مرحله‌ای است. 

البته خودروی الکتریکی اپل زیرمجموعه یک پروژه بزرگتر به نام پروژه تایتان است که ۸ سال از شروع به کار آن می‌گذرد و‌ تاکنون چهار بار رئیس این پروژه عوض شده است. اپل با چالش‌های زیادی در توسعه اولین خودروی الکتریکی خود مواجه است و انتظار می‌رود این خودرو را در سال ۲۰۲۵ روانه بازار کند. 

اپل قصد دارد کارخانه‌ تولید این خودرو را در داخل آمریکا بسازد و ‌احتمالا آن را در مکزیک یا چین نخواهد ساخت. اپل علاوه بر این، نیاز به دسترسی راحت‌تر به زنجیره تامین قطعات و تجهیزات این خودرو مثل باتری، تراشه و صفحات نمایشگر دارد. البته از آنجائیکه اپل در بخش طراحی قدرتمند است مشکلی از بابت طراحی اولین خودروی برقی خود نخواهد داشت، اما احتمالا در بخش نرم‌افزار و سخت‌‌افزار با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود. در هر حال باید منتظر ماند و دید این شرکت درنهایت به چه موفقیتی در این زمینه نائل می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.