لامبورگینی از خودروی مفهومی لانزادور با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار رونمایی کرد - تکفارس 
لامبورگینی از خودروی مفهومی لانزادور با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار رونمایی کرد - تکفارس 
لامبورگینی از خودروی مفهومی لانزادور با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار رونمایی کرد - تکفارس 

لامبورگینی از خودروی مفهومی لانزادور با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:26
لامبورگینی لانزادور

پس از انتشار چندین تیزر، لامبورگینی سرانجام امروز در رویداد هفته‌ی خودروی مونتری از خودروی تمام‌برقی جدید خود تحت عنوان لانزادور (Lanzador) رونمایی کرد.

مطالب مرتبط:

سیستم کنترل خودروی لامبورگینی لانزادور شبیه به حرف Y طراحی شده و به راننده امکان مدیریت بخش‌های مختلف خودرو از جمله سیستم تهویه و حالت‌های مختلف رانندگی را می‌دهد. همچنین مسافرین می‌توانند در این خودرو اطلاعاتی مانند سرعت خودرو و فاصله‌ی تا مقصد را روی نمایشگرهای مخصوص آن مشاهده کنند. ارتفاع صندلی‌های این خودرو نیز بسیار کم بوده و همین موضوع باعث شده تا فضای زیادی برای قراردادن وسایل درون خودرو ایجاد شود.

لامبورگینی لانزادور

با این وجود مهم‌ترین ویژگی لانزادور در قسمت درونی آن است. لامبورگینی در این خودرو روی هر محور یک پیشرانه‌ی برقی قرار داده که توان فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند. همچنین باتری قدرتمند لانزادور امکان پیمایش مسافت‌های طولانی با یک بار شارژ را به خودرو می‌دهد. طراحی این خودرو نیز به گونه‌ای است که مصرف انرژی آن را کاهش می‌دهد.

هرچند که لامبورگینی لانزادور در حال حاضر یک خودروی مفهومی است اما غول خودروسازی ایتالیایی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۸ چنین خودرویی به بازار عرضه خواهد شد. قرار است در ساخت بدنه‌ی این خودرو از فیبر بازیافتی استفاده شود تا این شرکت به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک کرده باشد. لامبورگینی قصد دارد از سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای برقی تولید کند و با توجه به آن‌چه این شرکت امروز به نمایش گذاشته، انتظار می‌رود در بازار خودروهای برقی به رقیبی جدی برای سایر شرکت‌ها تبدیل شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید