لامبورگینی کانتاش جدید با پیشرانه هایبریدی رونمایی شد
لامبورگینی کانتاش جدید با پیشرانه هایبریدی رونمایی شد
لامبورگینی کانتاش جدید با پیشرانه هایبریدی رونمایی شد

لامبورگینی کانتاش جدید با پیشرانه هایبریدی رونمایی شد

مهدی حلوائی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 16:02
لامبورگینی کانتاش جدید

کمپانی لامبورگینی سرانجام از نسخه‌ی جدید خودروی کانتاش رونمایی کرد. این خودرو از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و ۶٫۵ لیتری V12 استفاده کرده که توانی معادل ۷۶۹ اسب بخار (۵۷۳ کیلووات) را تولید می‌کند. همچنین پیشرانه‌ی برقی خودرو نیز توان ۳۴ اسب بخار (۲۵ کیلووات) را تولید کرده و در مجموع توان ۸۰۳ اسب بخار (۵۹۹ کیلووات) را از  طریق جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ به چهار چرخ خودرو می‌رساند. به گقته‌ی لامبورگینی، کانتاش جدید شتاب ۶۰ و ۱۲۴ مایل بر ساعت را به‌ترتیب در ۲٫۸ و ۸٫۶ ثانیه پر کرده و نهایت سرعت آن ۲۲۱ مایل بر ساعت می‌باشد.

مطالب مرتبط:

کانتاش جدید از پیشرانه‌ی هایبریدی خودروی سیان FKP 37 با قدرتی ضعیف‌تر بهره برده است. این تنها شباهت کانتاش با سیان نبوده و سقف منحنی کانتاش و چراغ‌های شش‌ضلعی آن نیز مشابه سوپر اسپرت سیان می‌باشد. طراحی داخلی کانتاش نیز تا حدودی شبیه به سیان بوده و لامبورگینی تنها تغییراتی جزئی را برای ادای احترام به نسخه‌ی اصلی کانتاش در آن ایجاد کرده است. همچنین طراحی بخش خارجی خودرو نیز شباهت زیادی به نسخه‌ی اصلی کانتاش داشته و این طراحی در خودروی سیان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

کانتاش جدید از خطوط استفاده‌شده در طراحی کانتاش LP400 نیز الهام گرفته و دماغه‌ی جلویی آن نیز کاملا صاف می‌باشد. همچنین لامبورگینی در طراحی کانتاش جدید از درهای پروانه‌ای استفاده کرده اما چراغ‌های جلویی این خودرو بر خلاف چراغ‌های مخفی کانتاش LP400، طراحی مدرن‌تری داشته است. در طراحی شیارهای شیشه‌‌های کناری خودرو نیز از نسخه‌ی اولیه‌ی کانتاش الهام گرفته شده و چرخ‌های خودرو نیز مشابه چرخ‌های LP400 S می‌باشد.

در حال حاضر لامبورگینی قیمت کانتاش جدید را مشخص نکرده اما براساس شایعات منتشرشده، این خودرو بیش از ۱ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. همچنین لامبورگینی تنها ۱۱۲ واحد از این خودرو را تولید کرده و آن را در بیش از ۳۰ رنگ مختلف عرضه خواهد کرد. لامبورگینی کانتاش جدید در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد خودروی لامبورگینی کانتاش جدید چیست؟ آیا از طراحی این خودرو رضایت دارید و یا طراحی نسخه‌ی اصلی کانتاش را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید