مرسدس بنز تبدیل به اولین شرکتی می شود که سطح ۳ خودران را در خودروها ارائه می کند - تکفارس 
مرسدس بنز تبدیل به اولین شرکتی می شود که سطح ۳ خودران را در خودروها ارائه می کند - تکفارس 

مرسدس بنز تبدیل به اولین شرکتی می شود که سطح ۳ خودران را در خودروها ارائه می کند

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 13:34
مرسدس بنز

این روزها رقابت برای ساخت و عرضه خودروهای خودران شدت گرفته است و هر کدام از شرکت‌های خودروساز به دنبال ارائه سطح بالاتری از خودرانی هستند‌. در این بین، تسلا یکی از شرکت‌هایی است که توانسته این فناوری را به صورت پایلوت ارائه کند اما ظاهرا رقیب بزرگی برای این شرکت پیدا شده است. ‌

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است شرکت مرسدس بنز احتمالا اولین شرکت خودروسازی خواهد بود که به سطح ۳ خودرانی دست خواهد یافت. این اتفاق قرار است در ایالت متحده آمریکا بیفتد و محوز آن باید توسط جامعه مهندسین خودرو موسوم به Society of Automotive Engineers صادر شود. سطح ۳ خودرانی به معنای آن است که رانندگان نیازی به استفاده از فرمان و پدال نخواهند داشت و اتومبیل به‌طور کاملا خودبه‌خودی حرکت خواهد کرد. البته در موارد اضطراری نیاز به کنترل راننده خواهد بود اما در موارد عادی نیازی به دخالت راننده نخواهد بود. 

در حال حاضر شرکت‌های زیادی به دنبال این سطخ از خودرانی در خودروهای خود هستند و تسلا جزو شرکت‌هایی که در این زمینه بسیار پیشتاز است، اما هنوز موفق به دریافت مجوزهای لازم نشده است. این شرکت مدت‌هاست که در حال تست نسخه پایلوت سیستم خودران خود است و با مشکلاتی نیز روبرو بوده است. برای مثال اخیرا تصادفاتی هنگام استفاده از سیستم خودران این شرکت رخ داده است که نگرانی‌های بسیار زیادی را ایجاد کرده است. 

قوانین موجود در این زمینه نیز ضعف‌هایی دارند. برای مثال هنوز مشخص نیست که در صورت وضوق تصادف با خودروهای خودران چه کسی به لحاظ قانونی مقصر است و آیا شرکت سازنده مسئولیتی قبول خواهد کرد یا نه. بنابراین هنوز بحث‌های زیادی درباره سطح ۳ خودرانی وجود دارد و در بین ایالت‌های آمریکا فقط ایالت نوادا مجوز این سطح را صادر کرده است. Dimitris Psillakis مدیرعامل مرسدس بنز گته است که این شزکت خود را متعهد به ارائه نوآوری‌های جدید می‌داند و سعی خواهد کرد بهترین‌ها را در این زمینه ارائه کند. 

ظاعرا این شرکت قصد دارد از فناوری جدیدی به نام Drive Pilot در سیستم خودران خود استفاده کند. در این سیستم از فناوری‌های مختلفی مثل رادار، سنسور لیدار، چی‌پی‌اس و دوربین‌های پیشرفته استفاده خواهد شد و البته این سیستم به‌طور آزمایشی در برخی خودروهای این شرکت مثل مدل‌های S-Class و EQS Sedan ارائه شده است و باید ببینیم که ارتقا آن به سطح پیشرفته ۳ چگونه ممکن خواهد شد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.