ابداع جدید مرسدس بنز، عملکرد خودروهای این شرکت را به کیف پول شما وابسته می کند! - تکفارس 
ابداع جدید مرسدس بنز، عملکرد خودروهای این شرکت را به کیف پول شما وابسته می کند! - تکفارس 
ابداع جدید مرسدس بنز، عملکرد خودروهای این شرکت را به کیف پول شما وابسته می کند! - تکفارس 

ابداع جدید مرسدس بنز، عملکرد خودروهای این شرکت را به کیف پول شما وابسته می کند!

مهدی حلوائی
۳ آذر ۱۴۰۱ - 11:56
مرسدس بنز

ظاهراً تسلا تنها شرکتی نیست که برای ارائه‌ی امکان استفاده از قابلیت‌های متعدد خودروهای خود، هزینه‌ای را از کاربران دریافت می‌کند چرا که مرسدس بنز امروز اشتراک سالانه‌ی ۱۲۰۰ دلاری جدیدی را برای خودروهای سدان و شاسی بلند برقی سری EQE و EQS خود معرفی کرد که سرعت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش وب‌سایت The Verge، خودروهای یادشده با خرید اشتراک ۱۲۰۰ دلاری مذکور برای رسیدن به شتاب ۶۰ مایل بر ثانیه به چیزی بین ۰.۸ تا ۱ ثانیه زمان کمتری نیاز خواهند داشت. مرسدس بنز اعلام کرده است که این کار با ایجاد تغییراتی در سیستم‌عامل خودروهای یادشده انجام می‌شود و در واقع کاربران باید برای دسترسی به قابلیت‌های موجود در خودروی خود، یک هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند.

هرچند که اشتراک ۱۲۰۰ دلاری مرسدس بنز از اشتراک ماهانه‌ ۱۸ دلاری بی ام و، که گرم‌کن صندلی خودروهای این شرکت را فعال می‌کند، ارزش بالاتری دارد اما به‌طور کلی اقدامی عجیب از سوی این شرکت آلمانی به حساب می‌آید چرا که خودروهای یادشده در حالت عادی نیز قیمت بسیار بالایی دارند و در واقع خودروهای دیگر این شرکت با قیمتی مشابه، عملکردی بهتر را ارائه می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد، مرسدس بنز اولین شرکتی نیست که در ازای ارائه‌ی قابلیت‌های ‌بیشتر در خودروهای خود، هزینه‌ای را از مشتریان دریافت می‌کند اما شرکت‌هایی مانند تسلا و زیرو برای اضافه‌کردن چنین قابلیت‌هایی به خودروها و موتورسیکلت‌های خود تنها یک بار از مشتری مبلغی دریافت می‌کنند اما کاربران خودروهای این شرکت آلمانی باید سالانه مبلغ ۱۲۰۰ دلار هزینه کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید