اینستاگرام در حال تست قابلیتی برای اشتراک گذاری پست های فید با دوستان نزدیک است - تکفارس 
اینستاگرام در حال تست قابلیتی برای اشتراک گذاری پست های فید با دوستان نزدیک است - تکفارس 
اینستاگرام در حال تست قابلیتی برای اشتراک گذاری پست های فید با دوستان نزدیک است - تکفارس 

اینستاگرام در حال تست قابلیتی برای اشتراک گذاری پست های فید با دوستان نزدیک است

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 11:09
اینستاگرام

کاربران اینستاگرام مدت‌هاست که از فید الگوریتمی آن راضی نیستند. حالا این شرکت در تلاش است تا راه‌های بیشتری را برای اشتراک گذاری محتوا با دوستان نزدیک در اختیار کاربران قرار دهد. اینستاگرام در حال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های فید را فقط با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام تائید کرده که این قابلیت در چند کشور در حال تست شدن است، اما اشاره‌ای به اسامی این کشورها نکرده است. بنابراین اگر اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فید با دوستان نزدیک را به‌طور گسترده عرضه کند مطمئنا نیاز کاربران به داشتن حساب «finsta» (حساب جایگزین برای دوستان) را برطرف خواهد کرد.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ قابلیتی برای اشتراک گذاری استوری‌ها با لیست دوستان نزدیک عرضه کرد. یک سال بعد، این شرکت سعی کرد تا با کمک اپلیکیشنی به نام Threads (نه شبکه اجتماعی تردز که اخیرا معرفی شد) امکان چت گروهی با دوستان نزدیک اینستاگرام را فراهم کند. البته اپلیکیشن چت گروهی Threads در سال ۲۰۲۱ بسته شد.

اینستاگرام سال گذشته قابلیت Notes را عرضه کرد که به کاربران اجازه اشتراک‌گذاری آپدیت‌های متنی را با دوستان‌شان می‌دهد. این شرکت در ماه‌های گذشته قابلیت‌هایی مثل اشتراک‌گذاری موزیک، ترجمه و مکان را برای Notes ارائه کرده است.

متا همچنین اعلام کرده که برای تبعیت از قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) قصد دارد اقدامات شفافیت‌سازی جدیدی در اینستاگرام و فیس‌بوک اجرا می‌کند. این اقدامات شامل آرشیو کردن تمام تبلیغات هدفمند برای کاربران اروپایی و ارائه اطلاعات اضافی درباره نحوه رتبه‌بندی ریلزها، فیدها و استوری‌ها توسط هوش مصنوعی می‌شود.

کاربران اتحادیه اروپا همچنین قادر به اضافه کردن گزینه مشاهده استوری‌ها و ریلزها بر اساس ترتیب زمانی، به جای مشاهده آن‌ها بر اساس الگوریتم متا خواهند بود.

متا گفته است که این تغییرات را برای تبعیت از قانون DSA اروپا انجام می‌دهد و از ایجاد یک رژیم نظارتی در اروپا که از کاربران محافظت می کند پشتیبانی می‌کند.

اتخادیه اروپا هشدار داده است که اگر شرکت‌ها از DSA پیروی نکنند، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد که ممکن است بیش از ۶ درصد درآمد سالانه شرکت‌ها باشد. این قانون از ۲۵ آگوست اجرایی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید