اپل و مایکروسافت می‌گویند ما دربان اتحادیه اروپا نیستیم - تکفارس 
اپل و مایکروسافت می‌گویند ما دربان اتحادیه اروپا نیستیم - تکفارس 
اپل و مایکروسافت می‌گویند ما دربان اتحادیه اروپا نیستیم - تکفارس 

اپل و مایکروسافت می‌گویند ما دربان اتحادیه اروپا نیستیم

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - 19:28
مایکروسافت

اپل و مایکروسافت طی بحث‌هایی که با اتحادیه اروپا داشته‌اند گفته‌اند که برخی از سرویس‌های آن‌ها به اندازه کافی محبوب نیستند که مشمول قوانین این اتحادیه شوند

بحث اتحادیه اروپا با این دو شرکت آمریکایی بر سر اپلیکیشن آی‌مسیج اپل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است که باید از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تبعیت کنند.

طبق این قانون، شرکت‌های فناوری باید اقداماتی مانند به اشتراک‌گذاری داده‌ها، لینک دادن به رقبا و فراهم کردن امکان همکاری با اپلیکیشن‌های رقیب را انجام دهند.

قانون جدید اتحادیه اروپا می‌گوید که پلتفرم‌هایی که دارای گردش مالی سالانه بیش از ۷.۵ میلیارد یورو، ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد یورو و تعداد کاربران فعال ماهانه بیش از ۴۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا هستند باید از مفاد این قانون پیروی کنند.

مایکروسافت معتقد است که موتور بینگ نباید مشمول همان تعهداتی شود که رقیب اصلی‌اش یعنی موتور جستجوی گوگل باید آن‌ها را انجام دهد؛ چراکه بینگ فقط ۳ درصد از سهم بازار را دارد.

طبق قوانین جدید اروپا، بینگ باید به کاربران اجازه انتخاب بین موتورهای جستجوی دیگر از جمله گوگل را بدهد. اپل هم فکر می‌کند که آی‌مسیج نباید همان تعهداتی را عمل کند که اپلیکیشن‌های رقیب مثل واتساپ باید انجام بدهند. این موضوع احتمالا به نحوه تعریف اپل و اتحادیه اروپا از بازاری که آی‌مسیج در آن‌ها فعالیت دارد بستگی دارد.

طبق قانون اروپا، همه شرکت های بزرگ فناوری مثل آمازون، گوگل و متا باید از قانون DMA تبعیت کنند. تیک تاک هم که متعلق به چین است باید اقداماتی در این راستا انجام دهد.

هدف اتحادیه اروپا از این قانون، باز کردن بازارها و ایجاد امکان رقابت برای استارت‌آپ‌های اروپایی است. این اتحادیه هنوز در حال بررسی قرار دادن آی‌مسیج و بینگ در لیست خود است.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید