ریلزهای اینستاگرام به‌زودی ۱۰ دقیقه‌ای می شوند - تکفارس 
ریلزهای اینستاگرام به‌زودی ۱۰ دقیقه‌ای می شوند - تکفارس 
ریلزهای اینستاگرام به‌زودی ۱۰ دقیقه‌ای می شوند - تکفارس 

ریلزهای اینستاگرام به‌زودی ۱۰ دقیقه‌ای می شوند

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 11:09
ریلز

یک افشاگر به نام الساندرو پالوزی فاش کرده است که اینستاگرام برای عقب ماندن از رقبا می‌خواهد مدت ویدیوهای ریلز را به ۱۰ دقیقه افزایش دهد. در حال حاضر مدت ویدیوهای ریلز سه دقیقه است.

احتمالا اینستاگرام با این قابلیت قصد رقابت با تیک تاک را دارد که به کاربران خود اجازه آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای را می‌دهد. در کل به نظر می‌رسد که این تصمیم اینستاگرام بخشی از یک روند بزرگتر است که در آن غول‌های شبکه اجتماعی می‌خواهند فراتر از جایگاه فعلی خود بروند. بنابراین اینستاگرام قرار نیست برای همیشه به عنوان پلتفرم عکس باقی بماند یا تیک تاک به عنوان پلتفرم ویدیوی کوتاه و یوتیوب به عنوان «پلتفرم ویدیوی طولانی».

یوتیوب هم قصد دارد سهمی از بازار ویدیوهای کوتاه را از آن خود کند و اقدام به ارائه قابلیت‌هایی مشابه تیک تاک کرده است. بنابراین می‌بینیم که مرز میان پلتفرم‌ها به سرعت در حال محو شدن است.

از طرفی، متا اعلام کرد که برای تبعیت از قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) قصد دارد اقدامات شفافیت‌سازی جدیدی در اینستاگرام و فیس‌بوک اجرا می‌کند. این اقدامات شامل آرشیو کردن تمام تبلیغات هدفمند برای کاربران اروپایی و ارائه اطلاعات اضافی درباره نحوه رتبه‌بندی ریلزها، فیدها و استوری‌ها توسط هوش مصنوعی می‌شود.

کاربران اتحادیه اروپا همچنین قادر به اضافه کردن گزینه مشاهده استوری‌ها و ریلزها بر اساس ترتیب زمانی، به جای مشاهده آن‌ها بر اساس الگوریتم متا خواهند بود.

متا گفته است که این تغییرات را برای تبعیت از قانون DSA اروپا انجام می‌دهد و از ایجاد یک رژیم نظارتی در اروپا که از کاربران محافظت می کند پشتیبانی می‌کند.

اتخادیه اروپا هشدار داده است که اگر شرکت‌ها از DSA پیروی نکنند، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد که ممکن است بیش از ۶ درصد درآمد سالانه شرکت‌ها باشد. این قانون از ۲۵ آگوست اجرایی خواهد شد.

در همین راستا، متا گفته است که بیش از ۱۰۰۰ از کارمندان این شرکت روی اقدامات شفافیت‌سازی جدید کار می کنند تا درباره نحوه عملکرد سیستم‌های متا اطلاعات بیشتری ارائه دهند و گزینه‌های بیشتر در اختیار کاربران قرار دهند.

همانطور که می‌دانید اینستاگرام اپلیکیشن تردز را به عنوان رقیب توییتر در دسترس کاربران قرار داده است. متا در ماه‌های گذشته قصد داشت از مشکلات اخیر توییتر پس از خرید آن توسط ایلان ماسک بهره ببرد و برای کاربران یک شبکه اجتماعی جدید مبتنی بر متن ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید