ایرباد بی سیم جدید Creative دارای درایور حالت جامد است - تکفارس 
ایرباد بی سیم جدید Creative دارای درایور حالت جامد است - تکفارس 
ایرباد بی سیم جدید Creative دارای درایور حالت جامد است - تکفارس 

ایرباد بی سیم جدید Creative دارای درایور حالت جامد است

مهدی حلوائی
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 10:53
ایرباد بی‌سیم Creative

هرچند که ایربادهای بی‌سیم در طی چند سال گذشته از نظر طراحی و ویژگی‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند اما درایور صدای آن‌ها نسبت به قبل تغییر خاصی پیدا نکرده و ما کماکان شاهد استفاده از درایورهای سیم‌پیچ معمولی در آن‌ها هستیم. حالا یکی از شرکت‌های مشهور قصد دارد تا ایرباد جدیدی را روانه‌ی بازار کند که از درایور سیلیکونی حالت جامد بهره می‌برد.

حافظه‌های SSD اولین چیزی است که با شنیدن نام فناوری حالت جامد به ذهن می‌آید. این حافظه‌ها از ماژول‌های فلش سیلیکونی استفاده می‌کنند و سرعت آن‌ها بسیار بیشتر از حافظه‌های HDD معمولی است. حالا قرار است xMEMS تحول مشابهی را در فناوری‌های صوتی به وجود بیاورد. این شرکت درایور صدای جدیدی را طراحی کرده که برای تبدیل سیگنال به صوت به جای سیستم سنتی سیم‌پیچ و آهن‌ربا از یک درایو پیزوی یک‌‌پارچه استفاده می‌کند. در این طراحی، پیزو به طور یکنواخت زیر سطح دیافراگم اسپیکر قرار می‌گیرد.

درایور دیسک جامد xMEMS

از آن‌جایی که در این طراحی به جای مکانیزم مبتنی بر جریان از سیستم مبتنی بر ولتاژ استفاده می‌شود، سرعت پاسخگویی دستگاه نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند. با این وجود، مهم‌ترین ویژگی درایور دیسک جامد xMEMS سایز بسیار کوچک‌تر آن است که طراحی‌های جذاب‌تر و عمر باتری بیشتر را به ارمغان می‌آورد. Creative یکی از اولین شرکت‌هایی است که از فناوری xMEMS در ایرباد جدید خود استفاده می‌کند. البته این محصول بازار هدف خاصی داشته و احتمالاً قیمت آن نیز بالا خواهد بود اما با عرضه‌ی آن سرانجام شاهد پیشرفت بزرگی در بازار ایربادهای بی‌سیم خواهیم بود.

منبع: Android Central

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید