رشد چشمگیر ایرباد های بی سیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
رشد چشمگیر ایرباد های بی سیم در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

رشد چشمگیر ایرباد های بی سیم در سال ۲۰۲۰

حامد شهرزاد
۲۶ دی ۱۳۹۹ - 15:00
TWS

گزارش جدید منتشرشده توسط کانترپوینت ریسرچ گفته است که بازار پوشیدنی ها به‌سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از پوشیدنی ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ از دستگاه‌های صوتی تشکیل شده است. ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام ۴۱ درصد مقدار کل را تشکیل می‌دهند. لباس‌های هوشمند و عینک هوشمند سهم ۷ درصد باقی‌مانده را به خود اختصاص داده‌اند.

کانترپوینت نشان داده است که بخش دستگاه‌های پوشیدنی صوتی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد ۸۳ درصدی را تجربه کرده است. در سال گذشته در مجموع ۲۳۸ میلیون دستگاه پوشیدنی صوتی فروخته شده است.

TWS segment sees significant growth in 2020

لیز لی که تحلیلگر ارشد تحقیقات کانترپوینت است، در این باره گفت:

روند حذف جک‌ها و هندزفری ها از دستگاه‌ها و جعبه‌های آن‌ها به یک محرک بزرگ برای رشد بخش ایرباد های تماماً بی سیم تبدیل شده است… این موضوع همچنین به رشد مصرف رسانه‌های تلفن همراه کمک کرده است و ایرباد های تماماً بی سیم را به‌عنوان یکی از لوازم جانبی ضروری تبدیل کرده است.

ایرباد های تماماً بی سیم به رشد خود در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهند داد

در همین حال، ساعت های هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۰ رشد مناسبی داشته‌اند، اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ رشد کمی داشته باشد. سوژئونگ لیم که تحلیلگر ارشد است، در مورد این موضوع گفته است:

عادی شدن اقتصاد همراه با افزایش علاقه به‌ سلامتی و تناسب اندام به رشد بازار ساعت های هوشمند کمک کرده است.

اگر قیمت فروش ساعت های هوشمند به‌طور مداوم کاهش یابد، لیم پیش‌بینی می‌کند که این بخش به رشد خود ادامه دهد.

TWS segment sees significant growth in 2020

با بازگشت به موارد صوتی، اپل از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ با ۲۹ درصد سهم بازار همچنان در رده اول قرار دارد. شیائومی با ۱۳ درصد در رده دوم قرار گرفت و سامسونگ با ۵ درصد در رده سوم قرار دارد.

پنج برند از ده برند برتر ایرباد های تماماً بی سیم با قیمت زیر ۵۰ دلار را به فروش رسانده‌اند. دستگاه‌های پوشیدنی صوتی روز به روز مقرون به صرفه تر می‌شود و همان‌طور که شیائومی در جایگاه دوم قرار دارد، به رشد سهم خود در بازار ادامه خواهد داد. ریلمی در حال حاضر در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ سهم ۲ درصدی دارد، اما تحلیلگران بر این باورند که حضور آنلاین پرقدرت این برند و سابقه آن با انفجار سهم بازار تلفن های هوشمند می‌تواند به دستگاه‌های پوشیدنی صوتی نیز منتقل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید