۵ دلیل برای اینکه نباید هدفون بی‌سیم گران‌قیمت بخرید - تکفارس 
۵ دلیل برای اینکه نباید هدفون بی‌سیم گران‌قیمت بخرید - تکفارس 
۵ دلیل برای اینکه نباید هدفون بی‌سیم گران‌قیمت بخرید - تکفارس 

۵ دلیل برای اینکه نباید هدفون بی‌سیم گران‌قیمت بخرید

سپهر بندزر
۴ دی ۱۴۰۲ - 10:39
هدفون بی‌سیم

این‌روزها هدفون‌های بی‌سیم متنوعی در بازار وجود دارند، اما ما در اینجا قصد داریم ۵ دلایل مهم برای خرید هدفون بی‌سیم ارزان‌قیمت به جای مدل‌های گران‌قیمت را بیان کنیم.

هدفون‌های بی‌سیم یا «ایربادها» که به عنوان یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی تجهیزات صوتی شناخته می‌شوند، به لطف اندازه جمع و جور و فناوری انتقال بی‌سیم صدا، در بین کاربران مورد توجه قرار گرفته‌اند و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نیز با توجه به بازار هدف خود، محصولات مورد نظر خود را تولید می‌کنند. در این بین، نام و محصولات بعضی از شرکت‌ها در کشورهای جهان پرآوازه است و بعضی از کاربران با در نظر گرفتن بودجه‌های بیش از ۵ میلیون تومان، از خرید ایرباد مقرون‌به‌صرفه دست می‌کشند و مدل‌های گران قیمت را انتخاب می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دلایلی بپردازیم که ما را از صرف هزینه‌های اضافی بی‌نیاز می‌کنند و باور منفی ما مبنی بر خرید ایرباد مقرون‌به‌صرفه و رابطه آن با محصولات بی‌کیفیت را به کلی تغییر می‌دهند.


۱. کیفیت صدای مطلوب هدفون بی‌سیم در مقایسه با قیمت

زمانیکه به بررسی و خرید هدفون بی‌سیم می‌پردازیم، عبارت «هر چقدر پول بدی، همان قدر آش میخوری» با در نظر گرفتن ظهور ایربادهای پیشرفته و مقرون به صرفه در بازار، کم اهمیت‌تر می‌شود. اگرچه کیفیت صدای این ایربادها نسبت به مدل‌های سطح بالا و گران قیمت پایین‌تر است، اما در بیشتر مواقع، این تفاوت ممکن است محسوس نباشد. علاوه‌ بر‌ این، ایرباد‌های مقرون به صرفه از فناوری و ویژگی‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند و نیاز طیف گسترده‌ای از علاقمندان موسیقی را برآورده می‌کنند.

راز کیفیت بالای صدا در کنار قیمت پایین این ایربادها، پیشرفت صنعت درایور صدا است که برای تولید و انتقال صدای واضح و اصلاح شده ضروری است و امروزه سازندگان بیشتری به چنین فناوری‌هایی دسترسی دارند. علاوه بر این موضوع، ایربادهای مقرون به صرفه از درایورهای صوتی پویا بهره می‎برند که در کنار کیفیت بالای پخش در سبک‌های مختلف موسیقی، تجربه شنیداری کاربر را با باس قوی‌تر لذتبخش‌تر می‌کنند و نسبت به مدل‌های گران قیمت ارزش خرید بیشتری دارند.

به یاد داشته باشید که اندازه درایور ایربادها بین ۶ تا ۱۲ میلیمتر متغیر است و هرچقدر درایور درنظر گرفته شده برای ایرباد بزرگتر باشد، صدا در فرکانس‌های مختلف و همچنین فرکانس پایین، با قدرت بیشتری پخش می‌شود و عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

در این بین، سازندگان ایربادهای مقرون به صرفه در تلاش هستند تا با سرمایه گذاری در مهندسی صوت، تجربه شنیداری کاربران را بهبود بخشند. این اقدامات شامل اصلاح اندازه ایرباد و قرار گرفتن آن در گوش می شود و مهندسان می‌توانند با در نظر گرفتن تکنیک‌های دیجیتالی کیفیت خروجی صدا را نیز افزایش دهند؛ در نتیجه این اقدامات، شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ اضافی، از کیفیت صدا و حجم باس لذت ببرید.

۲. قابلیت‌های منحصر بفرد هدفون بی‌سیم مقرون به صرفه

بااینکه کیفیت صدا یکی از الزامات جدایی ناپذیر دستگاه‌های صوتی است، اما قابلیت‌های کاربردی می‌توانند موجب قرار گرفتن ایربادهای مقرون به صرفه در کنار مدل‌های گران قیمت باشند.

یکی از قابلیت‌های فوق العاده مهم و کاربردی که امروزه در مدل‌های مختلف ایربادها دیده می‌شود، فناوری حذف نویز یا (ANC) است که اصوات خارجی را برای انتقال بهتر صدا حذف می‌کند. در این بین، فناوری حذف نویز نیز در هر مدل از ایرباد متفاوت است و ممکن است تجربه شما حین استفاده از این فناوری در ایرباد مقرون به صرفه و گران قیمت یکسان نباشد.

هدفون بی‌سیم

بسیاری از تولیدکنندگان ایربادهای مقرون به صرفه می‌توانند تجربه کاربری مطلوبی را به خریداران ارائه دهند که ارزش استفاده از محصولات آنها را داشته باشد. مانند مدل‌های گران قیمت، حالت‌های شفافیت یا صدای محیط در فهرست قابلیت‌های ایربادهای مقرون به صرفه دیده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا حین گوش دادن به موسیقی، از اصوات موجود در محیط اطراف خود باخبر باشید که این به عنوان یکی از قابلیت‌های امنیتی قلمداد می‌شود.

۴ مسئله‌ مهم که درباره‌ی اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام نمی‌دانید

کیس‌های شارژ بی‌سیم نیز به یکی از ویژگی‌های استاندارد در بسیاری از ایرباد‌های مقرون به صرفه تبدیل شده است که نیاز به کابل را از بین می‌برد و شارژ کردن ایرباد حین حرکت را آسان‌تر می‌کند. بکار بردن کنترل‌های داخلی، یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در ساخت ایربادهای مقرون به صرفه است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دسترسی به تلفن هوشمند خود، قطعه موسیقی مورد نطر خود را پخش کنید، متوقف کنید، رد کنید و حتی دستیار صوتی را فعال کنید.

علاوه بر این، بیشتر هدفون‌های مقرون‌ به‌صرفه به جدیدترین فناوری بلوتوث مجهز می‌شوند که اتصال پایدار و سریع با دستگاه‌ها را در کنار مصرف بهینه باتری تضمین می‌کند.

از نظر طراحی نیز، هدفون‌های مقرون به صرفه در سیر تکامل قرار دارند. در حال حاضر، طیف وسیعی از گزینه‌های زیبا و چشمگیر به بازار عرضه شده است که در کنار تنوع رنگ، از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد و در بازه زمانی طولانی مدت، گوش شما را آزار نمی‌دهد. این تمرکز روی طراحی نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه ایربادهای مقرون به صرفه را به یک لوازم جانبی شیک تبدیل می‌کند که تنها برای راه‌ انداختن کار شما نیست.

۳. مشخصات تکنیکی هدفون بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه

هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه در کنار ویژگی‌های فوق‌العاده‌، از مشخصات فنی درخور توجهی نیز برخوردار هستند؛ از کدک‌های بلوتوث گرفته تا عمر باتری، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و موارد دیگر باعث می‌شوند تا دیگر به محصولات مقرون به صرفه مانند گذشته نگاه نکنیم.

اکثر ایربادهای مقرون به صرفه حداقل از بلوتوث ۵.۰ بهره می‌برند و برخی از آنها از آخرین نسخه بلوتوث ۵.۳ استفاده می‌کنند. استفاده از به‌روزترین نسخه بلوتوث، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه می‌دهد که شامل افزایش برد ایرباد، افزایش سرعت انتقال داده‌ و اتصالات پایدارتر می‌شود.

هدفون بی‌سیم

در این بین، حتی بعضی از ایربادها به فناوری HRES مجهز شده‌اند. به عنوان نمونه، ایرباد SoundPEATS Capsule3 Pro دارای کدک LDAC سونی است که وضوح صدای قابل توجهی را ارائه می‌دهد و با قیمت ۷۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

عمر باتری نیز یکی دیگر از معیارهای خرید ایرباد است که در الویت قرار می‌گیرد. بسیاری از ایربادهای مقرون‌ به‌ صرفه با یک بار شارژ، توانایی پخش موسیقی از ۶ الی ۸ ساعت را دارند و کیس شارژ نیز ظرفیت بیشتری از باتری ایرباد را شارژ می‌کند که منجر به افزایش میزان استفاده کاربر از دستگاه و عدم استفاده از شارژر می‌شود.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار که با رتبه بندی IPX نشان داده می‌شود، بیشتر از قبل در ایربادهای مقرون به صرفه دیده می‌شود. این رتبه‌بندی‌ها، مانند IPX4 یا IPX7، نشان‌دهنده مقاومت ایرباد در برابر عرق، باران و گرد و غبار است و این مدل از ایربادها را برای فعالیت‌های خارج از منزل و ورزش به گزینه‌های ایده‌آل تبدیل می‌کند

۴. نگرانی کمتر نسبت به گم شدن، آسیب و خراب شدن

هیچ کس علاقه‌ای به گم شدن و آسیب دیدن ایرباد خود ندارد و حتی تصور از کار افتادن این دستگاه‌های کوچک نیز حس بدی را به ما منتقل می‌کند. اما اگر با توجه به موضوع مقاله بخواهیم به اتفاقات ذکر شده فکر کنیم، تحمل از دست دادن ایرباد ۵۰ دلاری فوق العاده آسان‌تر از خراب شدن ایربادهای ۲۵۰ دلاری است.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های انتخاب هدفون‌های مقرون به صرفه، کاهش نگرانی در مورد آسیب دیدن، گم شدن یا سرقت است. این عامل نقش مهمی در نحوه و مکان استفاده از ایرباد دارد، بخصوص زمانی که ممکن است کاربر در معرض خطر بیشتری قرار بگیرد.

هدفون بی‌سیم

هزینه پایین‌تر این مدل‌ها بدان معن است که فشار مالی کمتری در صورت خرید دوباره آن به ما وارد می‌شود. به لطف قیمت پایین‌تر ایربادهای مقرون به صرفه، می‌توانیم در شرایط مختلف و با نگرانی کمتری از آن‌ها استفاده کنیم و برای در نظر گرفتن احتیاط، ایرباد ۲۵۰ دلاری خود را در خانه تنها نگذاریم.

علاوه بر این، کیفیت ساخت بهبود یافته ایربادهای مقرون به صرفه مدرن نیز به کاهش نگرانی‌ها کمک می کند. بسیاری از این نوع ایربادها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بادوام باشند و برخی از آنها مقاومت در برابر آب و عرق را ارائه می‌دهند که برای کاربران ورزشکار و افرادیکه در شرایط سخت به کار مشغول هستند کاربردی است.

۵. مناسب برای ورزش

به شکل چشمگیری، ایربادهای مقرون‌به‌صرفه به گزینه‌ای حیاتی برای علاقه‌مندان ورزش تبدیل شده‌اند و ترکیبی از عملکرد قابل قبول، دوام و راحتی را ارائه می‌کنند که برای فعالیت بدنی مناسب است. مناسب بودن آنها برای ورزش ریشه در چندین ویژگی کلیدی دارد که نیازهای کاربران فعال را برآورده می کند. تناسب، راحتی و کیفیت صدا تاثیر مهمی حین ورزش کردن دارند و حس راحتی با ایرباد حین ورزش، موجب بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

ایرباد

فراموش نکنید که اکثر هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه بی‌سیم هستند که برای تمرینات بدنی گزینه مناسبی به شمار می‌روند و دیگر نگران گره خوردن سیم‌ها در ساک باشگاه یا کوتاه شدن سیم زیر تی‌شرت نخواهید بود.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید