استخراج کنندگان رمز ارز صاحب یک لابی قدرتمند در واشینگتن دی‌سی شدند - تکفارس 
استخراج کنندگان رمز ارز صاحب یک لابی قدرتمند در واشینگتن دی‌سی شدند - تکفارس 
استخراج کنندگان رمز ارز صاحب یک لابی قدرتمند در واشینگتن دی‌سی شدند - تکفارس 

استخراج کنندگان رمز ارز صاحب یک لابی قدرتمند در واشینگتن دی‌سی شدند

افشین نوری
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 15:30
رمز ارز

استخراج کنندگان رمز ارز ظاهرا قصد ایجاد لابی در بین سیاست‌گذاران آمریکا دارند و می‌خواهند شورای انرژی دیجیتال (Digital Energy Council) را برای انجام این کار راه‌اندازی کنند.

در بیانیه‌ای که استخراج کنندگان رمز ارز روز سه‌شنبه منتشر کردند گفته شده است: «این گروه از سیاست‌هایی حمایت خواهد کرد که توسعه مسئولانه و پایدار انرژی، حفظ رقابت‌پذیری آمریکا و حفاظت از امنیت ملی این کشور را ترویج می‌کند».

فعالین حوزه رمز ارز هم‌اکنون در موقعیت سختی با کاخ سفید قرار دارند، بطوریکه کاخ سفید می‌خواهد مالیات ۳۰ درصدی از عملیات استخراج ارزهای دیجیتال بگیرد. از طرفی، استخراج کنندگان رمز ارز از سوی نمایندگان دموکرات به خاطر تهدید محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

Tom Mapes موسس و رئیس شورای انرژی دیجیتال گفته است: «این موضوع بسیار مهم است که استخراج‌کنندگان رمز ارز و دارایی‌های دیجیتال، صدای واقعی در بین سیاست‌گذاران داشته باشند.»

او در ادامه گفته است که «اولویت اصلی سازمان او این است که بر این موضوع تاکید کنند که استخراج رمز ارز ابزاری است که می‌تواند برای تحقق اهداف انرژی آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.»

همچنین Zach Bradford، مدیرعامل شرکت‌ CleanSpark گفته است: «امیدوارم شورای انرژی دیجیتال به‌عنوان یک گروه فعال در واشنگتن دی‌سی بتواند باعث بهبود روابط سیاست‌مداران با فعالین حوزه رمز ارز شود.» به نظر Bradford «سیاست یک ورزش گروهی است و هرچه ائتلاف استخراج‌کنندکان رمز ارز وسیع‌تر باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.»

این‌‌روزها اکثر ماینرها به سمت استخراج رمز ارز از طریق سرویس‌های ابری روی آورده‌اند، اما ظاهرا مایکروسافت با به‌روزرسانی قوانین و دستورالعمل‌های سرویس‌های ابری خود که شامل پلتفرم‌های آژور تا Dynamic 365 می‌شود هرگونه استخراج رمزر از طریق این سرویس‌ها بدون مجوز ماکروسافت را ممنوع کرده است‌. این دستورالعمل از اول ماه دسامبر لازم الاجبار است و تخطی از آن تبعاتی خواهد داشت. 

هدف مایکروسافت از تغییر سیاست‌های ماینینگ خود این است که جلوی استفاده غیرمجاز و  بیش از حد از فضای ابری سرویس‌های خود را بگیرد تا همه چیز طبق پروسه‌های قانونی و از طریق دریافت مجوز طی شود. این تغییرات شامل همه سرویس‌های ابری آنلاین مایکروسافت خواهد شد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید