از فیسبوک به خاطر آگهی‌ های رمز ارز جعلی در استرالیا شکایت شد - تکفارس 
از فیسبوک به خاطر آگهی‌ های رمز ارز جعلی در استرالیا شکایت شد - تکفارس 

از فیسبوک به خاطر آگهی‌ های رمز ارز جعلی در استرالیا شکایت شد

امیرحسین ندایی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - 17:38
رمز ارز

چند هفته پیش، ثروتمندترین مرد استرالیا؛ اندرو فارست، به خاطر دادن امکان پخش آگهی‌های رمز ارز کلاهبردارانه با استفاده از نام و سن وی در متن آگهی توسط فیسبوک، مجبور شده بود علیه متا (شرکت مادر فیسبوک) اتهامات مجرمانه وارد کند.

اکنون اما کمیسیون رقابت و حقوق مشتری استرالیا (ACCC)، به علت عدم توانایی فیسبوک در جلوگیری از پخش این گونه پست‌ها در این پلتفرم، علیه شرکت مادر فیسبوک (متا) فعالیت‌های قانونی خود را شروع کرده است.

فیسبوک به یکی از پر استفاده‌ترین پلتفرم‌ها برای کلاهبرداران حوزه رمز ارزها تبدیل شده است و به کلاهبرداران امکان تبلیغ طرح‌های جعلی پولسازی را می‌دهد. کلاهبرداران حوزه رمز ارز در فیسبوک، که با استفاده از تصاویر و نام افراد معروفی چون ایلان ماسک و ویتالیک بوترین کلاهبرداری‌ها خود را انجام می‌دهند بیش از پیش افزایش یافته‌اند. این کلاهبرداران حتی از نام کسانی که به حوزه رمز ارزها مرتبط نیستند (مانند همین اندرو فارست) هم سوء استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

گروه حمایت از مصرف کننده استرالیا معتقد است این تبلیغات کاربران فیسبوک را گمراه کرده و باعث شده آنها باور کنند که این تبلیغات واقعاً توسط افراد مشهور نام برده شده انجام شده‌اند. در این تبلیغات از نام و تصاویر سیاستمداران، چهره‌های تلویزیونی، رهبران کسب و کارها بزرگ و مواردی مانند این‌ها استفاده می‌کردند و حاوی پیوندهایی به مقاله‌های جعلی بوده‌اند.

ACCC در دادگاه فدرال شکایات خود را مطرح کرده است و به احتمال خیلی زیاد از شواهدی که شامل مورد اندرو فارست (که چند هفته پیش اتفاق افتاده بود) هم می‌شوند، استفاده خواهد کرد. اندرو فارست از فیسبوک به خاطر اجازه دادن به این کلاهبرداران برای استفاده از نام و تصویر وی برای آگهی‌های جعلی شکایت کرده است.

با استناد به گزارش کمیسیون مبادلات مرکزی (FTC) در باره کلاهبرداری‌ها حوزه رمز ارز، خواهیم دید که سرمایه‌گذاران بی‌خبر و ناآگاه، در سال ۲۰۲۱، به طور کلی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار از پول خود را در کلاهبرداری‌های این‌چنینی از دست داده‌اند که این رقم چیزی حدود ۱۲ برابر بیشتر از گزارشات ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است.

فیسبوک هم در مقابل ادعا کرده است که این آگهی‌ها، ضوابط فیسبوک را نقض کرده بودند و این شرکت روی مسدود کردن پست‌های این‌چنینی کار می‌کرده است. این شرکت هم چنین افزود که در بازجویی‌ها و تحقیقات در این باره همکاری می‌کند و از خودش به طور مناسب در دادگاه دفاع خواهد کرد.

منبع: Crypto Slate

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید