مشکل در صرافی ها با پذیریش بیت‌کوین در السالوادور - تکفارس  
مشکل در صرافی ها با پذیریش بیت‌کوین در السالوادور - تکفارس  

ایجاد مشکل برای صرافی‌ها همزمان با پذیرش بیت‌کوین در کشور السالوادور

مجتبی بوالحسنی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 09:37
بیت‌کوین

همزمان با شروع پذیرش بیت‌کوین در کشور السالوادور، برخی صرافی‌ها با مشکل فنی مواجه شدند.

امروز در السالوادور بیت‌کوین به یک ارز رسمی تبدیل می‌شود و به‌نظر می‌رسد در این شرایط بازارها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

مطالب مرتبط:

صبح روز سه شنبه، قیمت بیت‌کوین از حدود ۵۰۰۰۰ دلار به کمتر از ۴۳۰۰۰ دلار کاهش یافت که به‌نظر می‌رسد این موضوع باعث شده که اپلیکیشن رسمی بیت‌کوینِ السالوادور نتواند به روند فعالیت خود ادامه دهد.

بر اساس گزارش CNBC، از صبح سه‌شنبه، اپلیکیشن رسمی السالوادور برای بیت‌کوین که چی‌وو (Chivo) نام دارد، با مشکلاتی در بخش ثبت‌نام کاربران جدید مواجه شده است.

نایب بوکل (Nayib Bukele) رئیس جمهور این کشور اعلام کرده که امکان ثبت‌نام جدید در این اپلیکیشن مجددا فعال خواهد شد.

کوین بیس

همچنین گزارش شده برخی از صرافی‌های بزرگ مثل کوین‌بیس و کراکن نیز در بخش پرداخت‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند و برخی تراکنش‌ها روی این صرافی‌ها انجام نشده یا با تاخیر انجام می‌شوند.

البته در بخش ترید این مشکل برای همه‌ی کاربران رخ نداده است. کَش‌اپ گزارش داده که هیچ مشکلی در خدمات بیت‌کوینی خود ندارد و سرویس رابین‌هود هم هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در بخش تبادلات رمزارزی این پلتفرم منتشر نکرده است. در زیر می‌توانید وضعیت صرافی کراکن را در هنگام وقوع این مشکل مشاهده کنید.

صرافی کراکن

السالوادور در ماه ژوئن مصوبه‌ای را برای پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز رسمی در این کشور تصویب کرد. رئیس جمهور باکل در توئیتر و سیاست‌های مدنظر خود از بیت‌کوین حمایت کرده است. البته بیت‌کوین تنها ارز رسمی این کشور نیست، چراکه پیش از این دلار در السالوادور به‌عنوان یک ارز رسمی شناخته شده و همچنان در این کشور پذیرفته می‌شود.

شرکت‌های فعال در السالوادور می‌توانند هر دو ارز اشاره شده را بپذیرند. دولت السالوادور معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند به شهروندانی که به سیستم‌های بانکی رایج دسترسی ندارند یا اغلب نیاز به ارسال و دریافت پول از جانب خانواده‌های خود در ایالات متحده دارند، کمک خواهد کرد.

این طرح با واکنش‌های مختلفی در السالوادور مواجه شده است. در پایتخت این کشور صدها نفر از افراد بازنشسته و جانباز و هنچنین برخی از اتحادیه‌ها و کارگران نسبت به این طرح اعتراض داشته‌اند.

تظاهرکنندگان نگرانی‌ خود را درباره‌ی قیمت ناپایدار بیت‌کوین و تاثیر این مورد بر استفاده از آن به عنوان ارز روزمره اعلام کرده‌اند.  رئیس جمهور بوکل در پاسخ به معترضین گفته که اگر شهروندان علاقه‌ای به استفاده از ارز دیجیتال ندارند، در صورت تمایل می‌توانند همچنان از دلار آمریکا استفاده کنند و در این مورد آزادی عمل دارند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.