از تلگرام خود کسب درآمد کنید - تکفارس 
از تلگرام خود کسب درآمد کنید - تکفارس 
از تلگرام خود کسب درآمد کنید - تکفارس 

از تلگرام خود کسب درآمد کنید

علیرضا بیات
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - 10:49
تلگرام کسب درآمد

موسس و مدیرعامل تلگرام آقای پاول دورف رسما اعلام کرد که این کمپانی قابلیت پخش تبلیغات در این پلتفرم را در ماه بعدی میسر خواهد نمود و بدین‌سان به مالکین کانال‌ها اجازه کسب درآمد خواهد داد. این کمپانی با استفاده از ارز Toncoin در بلاک چین TON این درآمد را پرداخت خواهد نمود. مالکین کانال‌ها امکان دریافت ۵۰ درصد از سود تبلیغاتی که تلگرام در کانال آن‌ها به نمایش می‌گذارد را خواهند داشت.

کانال‌های تلگرامی پخش محتوا، امکان دیده شدن توسط مخاطبین بی‌شماری را فراهم می‌آورند. دورف اعلام کرده است که کانال‌های تلگرامی پخش محتوا در هر ماه حدود یک تریلیون بازدید را برای تلگرام به ارمغان می‌آورند و تنها ده درصد از این بازدید‌ها توسط تلگرام پولی خواهند شد. در ماه مارچ پلتفرم تبلیغات تلگرام در نزدیک به صد کشور فعال خواهد شد که یک قدم محسوس به سمت ایجاد محتوای پولی در این اپلیکیشن خواهد بود. کمپانی تلگرام هنوز اطلاعات دقیقی از طریقه واجد شرایط شدن برای دریافت این امکانات جدید را ارائه نداده است.

دورف در یک پست تلگرامی تنها اشاره نمود که جهت سرعت و امنیت بخشیدن به برداشت و واریز پول‌ها، از پلتفرم بلاک چین TON استفاده خواهد شد. او همچنین اعلام داشت همانند آنچه در Fragment انجام شد ما تبلیغات را در تلگرام به فروش خواهیم رساند و درآمد حاصل از آن را با صاحبین کانال‌ها به اشتراک خواهیم گذاشت. با این کار، یک سیستم پایه‌گذاری خواهد شد که تولید‌کنندگان محتوا می‌توانند انتخاب کنند که این درآمد حاصل از ارز دیجیتال را تبدیل به پول نقد کنند یا آن را به صورت دیجیتال صرف تبلیغ و گسترش کانال خود نمایند.

با انتشار این خبر، توکن TON به سرعت شاهد افزایش سهم چهل درصدی شد و به عدد ۲.۹۲ دلار رسید و در زمان نگارش این خبر در حدود ۲.۶۵ دلار قرار دارد.

با اعلام این خبر، تلگرام به دسته شبکه‌هایی همچون یوتیوب و ایکس یا همان توییتر اسبق پیوست که درآمد حاصل از تبلیغات خود را با کاربران به اشتراک می‌گذارند. یوتیوب ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات را با تولید‌کنندگان محتوا توسط یک سیستم با نام YouTube Partner Program به اشتراک می‌گذارد و پلتفرم ایکس نیز در جولای سال میلادی ۲۰۲۳ نیز همین روند را آغاز کرد. شرکت بزرگ متا نیز در حال تست یک مدل پرداخت برای تبلیغات خود و سیستم ‌پولی کردن آن برای خود است.

تلگرام بیش از هشتصد میلیون کاربر فعال ماهیانه در سرتاسر جهان دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید