هفتمین پرواز راکت فالکون هوی موفقیت آمیز بود - تکفارس 
هفتمین پرواز راکت فالکون هوی موفقیت آمیز بود - تکفارس 
هفتمین پرواز راکت فالکون هوی موفقیت آمیز بود - تکفارس 

هفتمین پرواز راکت فالکون هوی موفقیت آمیز بود

مهدی حلوائی
۸ مرداد ۱۴۰۲ - 09:35
فالکون هوی

بزرگ‌ترین راکت شرکت اسپیس ایکس، که فالکون هوی (Falcon Heavy) نام دارد، پس از چندین تاخیر سرانجام شب گذشته از پایگاه فضایی کندی واقع در فلوریدا به پرواز در آمد. این هفتمین پرتاب کلی فالکون هوی و سومین پرتاب آن در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

پرتاب شب گذشته‌ی فالکون هوی تصاویر بی‌نظیری را از دو بوستر کناری این راکت پس از جداشدن آن‌ها از بدنه‌ی اصلی فراهم کرد. این ماموریت برای شرکت اکواستار (EcoStar)،‌ رقیب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، انجام شد و قرار است که یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای را از طریق سیستم شبکه‌ای هیوز (Hughes) در دسترس کاربران قرار دهد. برخلاف ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس، که در مدار پایینی زمین قرار گرفته و بسیار کوچک‌تر هستند،‌ ماهواره‌های شرکت اکواستار بزرگ‌ترین ماهواره‌های مخابراتی جهان به حساب می‌آیند.

فالکون هوی

راکت سنگین فالکون هوی در واقع سه راکت فالکون ۹ است که به یکدیگر متصل شده‌اند اما به‌طور کلی، طرز کار و مدیریت آن با فالکون ۹ متفاوت است. این راکت همچنین برخلاف فالکون ۹ امکان حمل فضانورد و مسافر به فضا را ندارد اما پس از جداشدن از زمین نیرویی حدود ۵ هزار پوند را تولید می‌کند. پرتاب شب گذشته‌ی فالکون هوی در ابتدا به دلیل مشکل فنی متوقف شد تا اسپیس نتواند رکورد کوتاه‌ترین فاصله بین دو پرتاب مختلف را جا به جا کند. این رکورد از سال ۱۹۶۶ با ماموریت جمینای (Gemini) کماکان در اختیار ناسا می‌باشد.

در طی پرتاب شب گذشته‌‌ هر ۲۷ پیشرانه‌ی فالکون هوی روشن شد و راکت با موفقیت مسافت بیش از ۹ هزار کیلومتر را برای رساندن محموله‌ی خود به مقصد طی کرد. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده شاهد چندین ماموریت دیگر برای این راکت سنگین باشیم.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید