اسپیس ایکس پخش های زنده خود را از یوتبوب به X منتقل کرد - تکفارس 
اسپیس ایکس پخش های زنده خود را از یوتبوب به X منتقل کرد - تکفارس 
اسپیس ایکس پخش های زنده خود را از یوتبوب به X منتقل کرد - تکفارس 

اسپیس ایکس پخش های زنده خود را از یوتبوب به X منتقل کرد

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - 09:57
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به‌تازگی به پخش زنده پرتاب‌های خود در یوتیوب پایان داده و آن را به X منتقل کرده است

در آخر هفته جاری، اسپیس ایکس تصمیم گرفت تا پخش زنده پرتاب ماهواره‌های استارلینک و همچنین ماموریت فرود کرو-۶ را از یوتیوب حذف کند.

اسپیس ایکس از زمانیکه ماسک X را خردیده کرد، حضور خود را در این پلتفرم افزایش داده است. در ماه جولایاین شرکت پخش زنده از بخش‌های مختلف پرتاب استارلینک را از طریق این شبکه اجتماعی پخش کرد.

گفتمی است اسپیس ایکس هرگز حساب فیس بوک نداشته است، اما اینستاگرام داشته است و آخرین پست آن مربوط به پرتاب Starlink Group 6-11 در هفته گذشته بود. صفحه فلیکر این شرکت هم چند روز قبل از اولین آزمایش استارشیپ در ماه آوریل غیرفعال شده است. حساب لینکدین اسپیس ایکس نیز فقط برای استخدام استفاده می‌شود و این شرکت هرگز به تردز اینستاگرام محلق نشده است.

البته پخش ماموریت کرو۶ اسپیس ایکس از طریق کانال ناسا در یوتیوب منتشر شد. ناسا همه ماموریت‌های مشترک خود را از یوتیوب، فیس بوک و وب سایت خودش پخش می‌کند. بنابراین اگر شما پیگیر ماموریت‌های فضایی هستید، مب‌توانید آن‌ها را از طریق کانال‌های نسا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اسپیس ایکس قصد دارد در دومین پرتاب راکت استارشیپ تغییرات زیادی ایجاد کند. این تغییرات شامل تغییر یک اساسی در نحوه جدا شدن دو مرحله راکت، بهبود سیستم پیشرانه راکت و استحکام سکوی پرتاب راکت در جنوب تگزاس برای مقاومت در برابر انفجار ۳۳ موتور اصلی می‌شوند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس گفته است «در پرتاب بعدی استارشیپ تفییرات زیادی رخ خواهد داد که تعداد آن‌ها بیش از هزار تغییر می‌شود. بنابراین من فکر می‌کنم که احتمال رسیدن این راکت به مدار بسیار بیشتر از پرتاب قبلی است. احتمال آن شاید ۶۰ درصد باشد، اما همه چیز بستگی به این دارد که راکت در مرحله جدا شدن چقدر خوب عمل کند.»

اسپیس ایکس از نتایج اولین پرتاب آزمایشی استارشیپ در تاریخ ۲۰ آوریل کاملا راضی است. این پرتاب تا ارتفاع ۲۴ مایلی (۳۸ کیلومتری) انجام شد اما پس از خرابی موتور از کنترل خارج گردید. این آزمایش، رکورد بزرگترین و قدرتمندترین راکتی که تا به حال پرتاب شده را به ثبت رساند؛، یعنی راکتی با ارتفاع ۳۹۴ فوت (۱۲۰ متر) و نیروی پیشران حدود ۱۵ میلیون پوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید