خدمه SpaceX Crew-6 به زمین بازگشتند -
خدمه SpaceX Crew-6 به زمین بازگشتند -
خدمه SpaceX Crew-6 به زمین بازگشتند -

خدمه SpaceX Crew-6 به زمین بازگشتند

محمدرضا نصیرزاده
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - 11:37
Space

چهار فضانورد سرنشین کپسول دراگون SpaceX Crew-6 ساعاتی پیش در سواحل فلوریدا بعد از جداشدن از ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمین رسیدند.

ناسا این رویداد بازگشت به خانه را از زمان جداشدن از ایستگاه فضایی و لحظات نهایی فرود قبل از برخورد به زمین در صبح دوشنبه را به صور زنده پخش کرد. صحنه‌هایی که نشان‌دهنده احتراق موتور دراکوی موشک دراگون و برخورد به زمین در هنگام فرود است.

در پایان این مأموریت چهار فضانورد ناسا، از جمله استفان بوون Stephen Bowen و وودی هوبورگ Woody Hoburg به همراه فضانورد اماراتی سلطان النیادی Sultan Al Neyadi و یک فضانورد دیگر آندری فدیادف Andrey Fedyaev با اعلام اتمام مأموریت SpaceX Crew-6 پس از ۶ ماه زندگی و کار در مدار به زمین بازگشتند.

این مأموریت چهارمین پرواز فضایی بوون بود او در گذشته بخشی از مأموریت‌های شاتل فضایی STC-126 در سال ۲۰۰۸ STS-132 در سال ۲۰۱۰ و STC-133 در سال ۲۰۱۱ بود. برای سه فضانورد دیگر این اولین سفر فضایی آنها بود با این توضیح که النیادی چندین رکورد از جمله طولانی‌ترین اقامت میان فضانوردان عرب و اولین فرد عربی که پیاده‌روی فضایی انجام داده است را برجای گذاشته است.

خدمه Crew-6 این فرصت را داشتند تا چندروز با خدمه جدید Crew-7 که در روز ۲۷ اوت با یکی دیگر از فضاپیماهای اسپیس ایکس با ایستگاه آمده بودند وقت بگذرانند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی دارای یک سیستم خدمه چرخشی می‌باشد که از نوامبر سال ۲۰۰۰ به طور مداوم سرنشینان خودش را انتخاب می‌کند و تا سال ۲۰۳۰ کمی قبل ازکارافتادن ایستگاه به کار خود ادامه می‌دهد. بااین‌حال امید می‌رود تا آن زمان حداقل یک ایستگاه فضایی خصوصی برای ادامه‌دادن فعالیت‌های این ایستگاه در مدار قرار گرفته باشد.

منبع: digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید