ناسا اعلام کرد برای فرود انسان روی کره ماه از فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد - تکفارس 
ناسا اعلام کرد برای فرود انسان روی کره ماه از فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد - تکفارس 

ناسا اعلام کرد برای فرود انسان روی کره ماه از فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 09:12
ناسا اوریون

ناسا امروز موفق شد فضاپیمای اوریون را از بعد از ماموریت چند روزه به مدار ماه سالم به زمبن برگرداند و حالا این آژانس فضایی از برنامه‌های خود برای آینده گفته است.

فضاپیمای اوریون در قالب ماموریت آرتمیس ۱ به فضا پرتاب شد و برای شبیه‌سازی سفر مجدد انسان به ماه انجام‌ گردید. ناسا قرار است دو ماموریت آرتمیس ۲ و ۳ را نیز در ادامه انجام دهد که ماموریت آخر قرار است چندین فضانورد را در سطح کره ماه فرود بیاورد.‌

اما در این بین قرار است از فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس نیز استفاده شود. در واقع هدف نهایی ناسا این است که تا سال ۲۰۳۰ و در پایان ماموریت‌های سه‌گانه آرتمیس، انسان به کره ماه بفرستد. این کار قرار است با همکاری ناسا و اسپیس ایکس انجام شود و ما برای دومین بار در تاریخ فضانوردی شاهد سفر انسان به ماه خواهیم بود.

خوشبختانه با انجام موفقیت‌آمیز ماموریت آرتمیس ۱ که مانورهای زیادی را در اطراف ماه انجام داد ناسا توانست بسیاری از تجهیزات پیشرفته خود را که روی فضاپیمای اوریون نصب کرده بود تست کند و در نتیجه ماموریت‌های سرنشین‌دار بعدی را با اطمینان بیشتری انجام خواهد داد.

البته مهندسان این آژانس قرار است تغییراتی در فضاپیمای اوریون بدهند تا آن را برای سفر انسان له ماه آماده کنند. این تغییرات شامل اضافه کردن کنترلرهای دستی، سیستم پشتیبانی از زندگی و نمایشگرهای متعدد خواهد بود.

اما ناسا ظاهرا یک ماه‌نشین نیز برای مامورست‌های بعدی نیاز خواهد داشت که به نظر می‌رسد ماه‌نشین استارشیپ شرکت اسپیس ایکس برای این منظور انتخاب شده است. حالا باید ببینیم که ماموریت‌های بعدی آرتنیس ۲ و ۳ چه زمانی انجام خواهند شد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید