تماشا کنید: لحظه فرود راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس - تکفارس 
تماشا کنید: لحظه فرود راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس - تکفارس 

تماشا کنید: لحظه فرود راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس

مهدی حلوائی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 19:13
راکت فالکون 9

تقریباً ۸ سال از اولین فرود موفقیت‌آمیز راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس می‌گذرد و از آن زمان تا به حال، این شرکت سعی داشته تا بوستر این راکت را پس از جداشدن از آن بلافاصله به زمین بازگردانده تا بتواند از آن در ماموریت‌های بعدی خود استفاده کرد. تمرکز بر استفاده مجدد، بخش مهمی از استراتژی شرکت اسپیس ایکس بوده که تا حد زیادی هزینه‌های پرواز راکت‌های این شرکت را کاهش داده و امکان پرتاب مجدد آن‌ها را فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط:

این شرکت حالا امروز ویدیویی از فرود بوستر راکت فالکون ۹ روی سکوی مربوطه در نزدیکی ساحل فلوریدا را منتشر کرده که این فرآیند را از نمایی نزدیک نمایش می‌دهد. هوای ابری این منطقه‌ معمولاً مانع از نمایش دقیق لحظه‌ی فرود راکت‌ها می‌شود اما خوشبختانه آسمان صاف و بدون ابر امروز منجر به ثبت ویدیویی فوق‌العاده از فرود بوستر فالکون ۹ شده است.

راکت فالکون ۹ امروز در ساعت ۸:۲۰ صبح به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و قرار است ۲۲ ماهواره‌ی نسل دومی استارلینک را در مدار پایینی زمین قرار دهد. این ماهواره‌ها وظیفه‌ی تامین سرویس اینترنت استارلینک را بر عهده خواهند داشت. فالکون ۹ در دو پرواز قبلی خود نیز ماهواره‌ی مخابراتی SES O3b mPOWER شرکت بوئینگ و کپسول کرو ۶ (Crew-6) را به فضا ارسال کرده بود.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.