اکانت رسمی توییتر به X@ تغییرنام پیدا کرد - تکفارس 
اکانت رسمی توییتر به X@ تغییرنام پیدا کرد - تکفارس 
اکانت رسمی توییتر به X@ تغییرنام پیدا کرد - تکفارس 

اکانت رسمی توییتر به X@ تغییرنام پیدا کرد

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۲ - 11:31
توییتر

توییتر اکانت رسمی خود را از Twitter به X تغییر داد. حالا اگر کسی بخواهد به Twitter@ دسترسی داشته باشد، با پیام «این اکانت دیگر فعال نیست. به X@ مراجعه کنید» روبرو می‌شوند. به این ترتیب، همه توییت‌های گذشته Twitter@ از این به بعد در اکانت X@ قابل دسترس خواهند بود.

همچنین سرویس پولی توییتر آبی اکنون XBlue@ نامیده می‌شود.با این کار، اکثر اکانت‌های رسمی قبلی توییتر به جای نام توییتر از حرف X استفاده می‌کنند. برای مثال اکانت‌های قبلی ، TwitterSupport ،@TwitterDev@ و TwitterAPI@ تبدیل به Support ،@Xdevelopers@ و API@ شده‌اند.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند و به قابلیت‌های بیشتری مانند ویرایش توییت‌ها و انتشار پست‌های طولانی‌تر دسترسی داشته باشند.

لیندا یاکارینو مدیر عامل توییتر به‌تازگی گفته است که این شبکه اجتماعی بالاترین میزان استفاده را در چند ماه اخیر ثبت کرده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که اخیرا شاهد معرفی متا تردز به عنوان رقیب توییتر بودیم.. تردز یک پلتفرم اجتماعی مبتنی بر اینستاگرام است که به گفته مارک زاکربرگ مدیرعامل متا تعداد کاربران آن از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته است.

یاکارینو در واکنش به معرفی تردز گفته بود که شبکه اجتماعی کپی‌برداری از توییتر، اما جامعه منحصربه‌فرد توییتر قابل کپی‌برداری نیست. ایلان ماسک هم با انتشار توییتی گفته بود که توییتر ممکن است در هفته جاری رکورد جدیدی از نظر میزان استفاده ثبت کند.

حالا افزایش میزان استفاده از توییتر، با گسترش تردز همزمان شده است متا گفته است که تردز فضای جدیدی برای مکالمات عمومی فاهم کرده است. مزیت این پلتفرم آن است که با اینستاگرام در ارتباط است و همچنین یک فید شبیه به توییتر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید