تسلا اولین تصویر سایبرتراک را بعد از دو سال تاخیر نمایش داد - تکفارس 
تسلا اولین تصویر سایبرتراک را بعد از دو سال تاخیر نمایش داد - تکفارس 
تسلا اولین تصویر سایبرتراک را بعد از دو سال تاخیر نمایش داد - تکفارس 

تسلا اولین تصویر سایبرتراک را بعد از دو سال تاخیر نمایش داد

افشین نوری
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - 09:31
سایبرتراک

تسلا امروز اولین سایبرتراک تولید شده در کارخانه گیگافکتوری تگزاس آستین را به نمایش گذاشته است. این شرکت تصویری از خودروی تمام برقی خود در توییتر منتشر کرده که توسط پرسنل تولید احاطه شده است.

تولید سایبرتراک حدود دو سال به تاخیر افتاده بود و حالا خریداران آن بی‌صبرانه منتظر هستند تا این خودرو وارد بازار شود. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا گفته بود که در یک رویداد ویژه که احتمالا در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد سایبرتراک را عرضه خواهد کرد. تسلا هنوز زمان دقیقی برای این رویداد اعلام نکرده است.

سایبرتراک

تسلا قبلا گفته بود که تولید انبوه سایبرتراک تا سال ۲۰۲۴ آغاز نخواهد شد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ از سایبرتراک رونمایی کرد و قرار بود تولید انبوه آن را از اواخر سال ۲۰۲۱ شروع کند، اما این تاریخ چندین بار به تعویق افتاد.

تسلا بیش از ۱ میلیون پیش‌سفارش برای سایبرتراک دریافت کرده است و مشتریان مبلغ ۱۰۰ دلار بابت آن به حساب تسلا پرداخت کرده‌اند. اطلاعات قیمتی سایبرتراک اواخر سال ۲۰۲۱ از وب سایت تسلا حذف شد، اما آن موقع سه نسخه با قیمتی بین ۳۹۹۰۰ تا ۶۹۹۰۰ دلار وجود داشت. با این حال انتظار می‌رود که قیمت نسخه‌های نهایی آن گران‌تر باشد.

معاون ارشد مهندسی انرژی تسلا تائید کرده که خودروهای آینده تسلا از سیستم شارژ دوجهته استفاده خواهند کرد. حالا مشتریان تسلا دوست دارند بدانند که کدام مدل تسلا اولین مدلی خواهد بود که این فناوری بهره خواهد برد. نکته جالب اینکه در یکی از کتاب‌های راهنمای تسلا در مراکز خدمات آن‌، به خودروی سایبرتراک اشاره شده است.

این فناوری به امکان شارژ خودروی الکتریکی توسط خودروی الکتریکی دیگر اشاره دارد و به معنای آن است که سایبرتراک احتمالا از شارژ سایر خودروهای تسلاها پشتیبانی خواهد کرد. همچنین یک ویدیوی منتشرشده در توییتر نشان می‌دهد که نسخه تولیدی سایبرتراک دارای یک سوکت ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولتی است که به کاربران اجازه شارژ یک خودروی الکتریکی دیگر را خواهد داد.

در حال حاضر خودروهای برقی رقیب مثل Ford F-150 Lightning از قابلیت شارژ دوجهته پشتیبانی می‌کنند. این خودرو دارای سوکت‌های استاندارد ۱۲۰ ولت و یک سوکت اختیاری ۲۴۰ ولت است که نرخ شارژ تا ۹.۶ کیلووات را ارائه می‌دهد. با توجه به اندازه باتری سایبرتراک، می توان انتظار ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعتی را برای باتری آن داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید