اپل واچ با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط توانست جان دو نفر را نجات دهد - تکفارس 
اپل واچ با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط توانست جان دو نفر را نجات دهد - تکفارس 
اپل واچ با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط توانست جان دو نفر را نجات دهد - تکفارس 

اپل واچ با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط توانست جان دو نفر را نجات دهد

افشین نوری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 07:06
اپل واچ

اپل در سال‌های اخیر قابلیت‌های سلامت خوبی برای ساعت‌های اپل واچ خود ارائه کرده است و این ساعت‌ها توانسته‌اند تاکنون جان انسان‌های زیادی را نجات دهند. حالا در جدیدترین مورد، قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ توانسته زندگی دو نفر را نجات دهد. جزئیات این ماجراها را در ادامه می‌خوانید.

یک کاربر اپل واچ به نام Michael Brodkorb در مینه‌سوتا آمریکا با یک خودرو تصادف می‌کند و اپل واچ او از طریق قابلیت تشخیص سقوط می تواند این ضربه را تشخیص دهد و با ۹۱۱ تماس بگیرد. این کاربر ظاهرا به خاطر ضربه سختی که خورده بود قادر به هیچ واکنشی نبوده و خودروی مذکور نیز توسط یک نوجوان ۱۷ ساله هدایت می‌شد. در چنین وضعیتی، ساعت اپل واچ Brodkorb به‌سرعت با پلیس و مراکز اورژانس تماس می‌گیرد تا برای نجات جان او در محل حاضر شوند. تیم کوک مدیرعامل اپل، برای این فرد آرزوی سلامتی کرده است.

اپل واچ

در یک مورد دیگر، یک فرد ۸۳ ساله به نام William Fryer در سینسیناتی آمریکا به خاطر مشکلات بدنی روی زمین می‌افتد و نمی‌تواند پاسخی بدهد. در همین حین، ساعت اپل واچ او با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط توانسته شرایط به وجود آمده را تشخیص دهد و با اورژانش و همچنین خانواده او تماس بگیرد. این فرد به محض پیدا شدن توسط پلیس به بیمارستان منتقل می‌شود و پزشکان تشخیص می‌دهند که لختگی خود منجر به افتادن او شده است. خوشبختانه لختگی خون او برطرف می‌شود و حالا او نجات جان خود را مدیون اپل واچ می‌داند.

ساعت‌های سری اپل هر سال در حال بهتر شدن هستند و امسال نیز انتظار می‌رود که عملکرد این ساعت‌ها به خاطر استفاده از تراشه جدید S9 که مبتنی برای تراشه A15 بایونیک خواهد بود افزایش قابل‌توجهی پیدا کند. این تراشه ظاهرا از نوع ۵ نانومتری خواهد بود و نه‌تنها باعث افزایش عملکرد ساعت‌ها خواهد شد بلکه دوام باتری آن‌ها را نیز بهبود خواهد داد.

اگر شما هم نگران افتادن از ارتفاع یا از دست دادن تعادل خود به خاطر مشکلات جسمانی هستید می‌تواند قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ را از طریق گوشی آیفون فعال کنید. اگر هم تجربیات مشابهی مثل دو مورد فوق داشته‌اید می‌توانید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید