اپل واچ ممکن است با ممنوعیت ورود به ایالات متحده مواجه شود - تکفارس 
اپل واچ ممکن است با ممنوعیت ورود به ایالات متحده مواجه شود - تکفارس 
اپل واچ ممکن است با ممنوعیت ورود به ایالات متحده مواجه شود - تکفارس 

اپل واچ ممکن است با ممنوعیت ورود به ایالات متحده مواجه شود

افشین نوری
۶ آبان ۱۴۰۲ - 12:50
اپل واچ

به گزارش رویترز، اپل واچ ظاهرا با ممنوعیت واردات به آمریکا مواجه است. روز پنجشنبه، کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) رای داد که اپل واچ حق اختراع شرکت پزشکی Masimo را نقض کرده است.

اپل واچ می تواند میزان اکسیژن خون کاربر را اندازه گیری می کند. این مقدار برای اکثر افراد سالم بین ۹۶ تا ۹۹ است. حکم ITC اشاره‌ای به اینکه کدام مدل های اپل واچ تحت این ممنوعیت قرار گرفته‌اند نکرده است. شکایت Masimo گفته است که اپل واچ سری ۶، اولین مدلی که دارای سنسور اکسیژن خون است، حق اختراع آن را نقض کرده است. اپل در ماه سپتامبر، اپل واچ سری ۹ و واچ اولترا ۲ را معرفی کرد.

در این شکایت گفته شده است که اپل واچ در چین ساخته شده است، اما اپل از آن زمان تاکنون برخی تولیدات خود را به ویتنام منتقل کرده است.

با وجود رای ITC، دولت بایدن ۶۰ روز فرصت دارد تا این حکم را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا آن را وتو کند یا خیر. روسای جمهور سابق معمولا اجازه ممنوعیت واردات را می‌دادند، اما در سال ۲۰۱۳، باراک اوباما این ممنوعیت را وتو کرد.

پس از پایان دوره ۶۰ روزه، اپل می تواند به دادگاه تجدیدنظر شکایت کند. رای امروز فعلا هیچ تاثیر ملموسی بر فروش اپل واچ نخواهد داشت. اپل در رویداد Wonderlust خود از اپل واچ سری ۹ با تراشه قدرتمند S9، عمر باتری ۱۸ ساعته و تراشه فوق‌ پهن‌باند U2 برای افزایش دقت مکان رونمایی کرد. این سری در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل WatchOS 10 که در ماه ژوئن امسال در WWDC 2023 منتشر شد اجرا می‌کند.

در اپل واچ سری ۹ یک قابلیت حرکت با یک دست به نام «دو ضربه» ارائه شده است که شما با ضربه زدن روی انگشت و شست خود می‌توانید تایمر را متوقف کنید، استک هوشمند را راه‌اندازی کنید و به تماس‌ها پاسخ یا پایان دهید. قابلیت دو ضربه از ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین در اپل واچ سری ۹ دستیار هوشمند سیری ارتقا یافته است. این دستیار اکنون روی دستگاه پردازش می‌شود و دیگر نیازی به پینگ کردن ابری برای پاسخ‌ها نیست. سیری همچنین با اپلیکیشن Health یکپارچه شده است و از اواخر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید